Stugsista

 
 
 
 Fredag till lördag har
vi tillbringat i stugan,
städat ihop och gjort
höst och haft stugsista. 
 
 
 
 
 
 
 Såg den största
kärrspindeln så här
långt när vi plockade 
bland spånskivor och
annan bråte.
 
 Huga! Titta bort om
ni inte gillar spindlar!
 
 
 
 
 
 
Idag lördag har vi röjt
här hemma, förtidsröstat
och firat morbror som
fyllt sextio år.
 
Sedan fixat ett bord 
hos svärmor där jag
även fick låna mig en
snygg desigual klänning
till min kommande resa.
 
Nu förbereder jag lite
ryggbiff, ugnsrostad potatis 
och pepparsås till middag.
 
 
 
 
 
Sedan ska jag bara njuta,
möjligen läsa en bok som
jag har svårt att låta bli
men som skulle vara
mitt resesällskap...
 
I morgon får jag packa 
och förbereda så att allt 
flyter på med konferensresa
och jakten till helgen.
 
Både mormor och
farmor är vidtalade som
backup under min frånvaro.
 
Det är guld värt att ha familj nära,
vilket inte är en självklarhet
inser jag mer och mer.
 
Logistiker känns dock som en
naturlig backup plan och
karriär om det skiter sig med
ansökningar framgent ;-)
 
 
 



åsa i åsele säger

Jo Du, Du ska vara glad över den hjälp Du får av mormor & farmor... det finns dem som inte har nån hjälpande hand i närheten ;-)

Ha det så jättebra och jag hoppas allt löper på smidigt, vi vet ju hur det kan bli då Du är ute å flyger...

kram

2018-09-01 @ 18:55:35
Svea 🌈 säger

De var kul att va i stugan å spindeln var så stor å du är bäst i hella värden så du vet å pappa 😍😘❤️👌😊

2018-09-01 @ 20:23:00
christin säger

Moppa och jag har alldeles nyss kommit från Tjärnmyra, vi har ju semester nu som du vet 8-). Vi har aldrig haft stugsista eftersom att vi är där lite då och då. Det var så himla fint och varmt och en and var ute i vattnet och åt av det som finns där. 3 tranor var också där men gillade inte att vi kom....
Hoppas på fler fina dagar.

Kramar!!

2018-09-02 @ 16:40:18
ansepanse säger

Kommer ni inte att vara i stugan alls under vinterhalvåret?
Jag gillar spindlar. Är väldigt rädd om mina spindlar härinne. De är nyttodjur.
massor av kramar

Svar: Ja, vi tänkte åka dit även nu i höst och till påsk, vi får se hur länge vägen är farbar - allt hänger på när snön anländer.... KRAMAR!
Therese Bjärstig

2018-09-04 @ 13:22:45
URL: http://www.kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: