Uppe med tuppen

Ser man ut så här behöver
man kaffe!!!!
 
Hemresan startade 05.45
i morse, hela en timme senare
än då jag åkte iväg, men trots
det var jag sjukt trött.
 
Så jag hade hoppats på
kaffe iaf innan jag lämnade
hotellet, men nope, först
kl. 08.00 gick det att ordna.
 
Nöden har ingen lag så
det fick bli en espresso
från automaten på stationen
i Siena i väntan på tåget till
Florens. 
 
Sedan buss till flygplatsen
där jag nu sitter och äter
en sen frukost och dricker
riktigt kaffe!
 
 
 
 
 
Nu hoppas jag flyget via
Bryssel till Stockholm flyter
på lika bra - för att inte tala
om flyger till Vilhelmina ikväll...
 
Det känns nästan som 
om det går FÖR bra för tillfället
så jag väntar bara på förseningar,
borttappat bagage eller andra
imcidenter som hör till
mina resor ;-)
 
* * *
 
Ha, ha nog var det nått
alltid, inser nu att jag är bokad
till Bromma och inte Arlanda 🙈
 
Så det blir till att ta sig till
Arlanda kvickt för att hinna med
flyget hem, inte vad jag tänk
mig då jag i min enfald trodde 
jag var inbokad till Arlanda.
 
Man ska helt klart boka själv
och inte lita på resebyrån man
ska nyttja när man reser 
via jobbet...
 
Suck!
 



Jessica Högberg säger

men aj, bromma-arlanda, håller tummar och tår att allt går bra!

2018-09-07 @ 10:39:49
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Znogge säger

Hoppas att du hann! Mellanlandningar på olika flygplatser är ett otyg!

Kram

2018-09-07 @ 16:39:45
URL: http://znogge.wordpress.com/
Lena i Wales säger

Jätteroligt för mig att få återse Siena. Har varit där flera gånger som reseledare, men det var ett tag sedan nu.
Hoppas resten av hemresan gick bra!

Svar: Åhh du verkar ha varit överallt som reseledare :-) Skoj, och så allmänbildad du måste vara!
Therese Bjärstig

2018-09-08 @ 11:39:43
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: