Mathantverk

 
 
En intensiv uppstart efter
ledigheten med flera handledningar
av studentuppsatser, mail att gå
igenom och besvara, och så
en liten insats i en ansökan 
som jag är med på ett hörn i.
 
Bokning av hotell och anmälan
till konferens, denna gång i Luleå,
så inte allt för exotiskt.
 
Och nu Ikväll fortsatt läsning
och bedömning av ansökningar,
ett mer omfattande jobb än jag 
tänkt mig, men vill göra det
seriöst och grundligt.
 
Dagens lunch ägnades till
äkta mathantverk då jag fick
ta del av hur grannen gör 
renkorv som stoppas i 
tarm, röks och sen torkas
för att avnjutas i kaffe.
 
Och på tal om kaffe så har
jag hinnit med en kopp hos
grannen, liksom lite mys
 med ungarna innan de
gjorde kväll.
 
Jag känner mig verkligen rik
på många plan en dag som
denna, omän jag lär somna 
ovaggad efter allt tänkande
närvhuvudet landar på
kudden...
 
 



åsa säger

Korvstoppning är nog inte så enkelt som det låter,
utan kaffe fungerar inte jag... knappt jag funkar med ;-) ha en fin onsdag, kram

2019-04-24 @ 07:33:14
Znogge säger

Korv och kaffe? Kan det vara en passande kombination... Spännande att få vara med om det i alla fall!

Kram

2019-04-24 @ 16:03:35
URL: http://znogge.wordpress.com
christin säger

Hej Vännen!

Jag tror fullt och fast att korven är god när den är klar men fy faan så äcklig den ser ut så här!!!!!

Ha en fin helg!!

Svar: Ja... det har du nog rätt i, men äkta vara, äkta tarm och inget fjälster, så det blir nog bra bara den är rökt och torkad! KRAM
Therese Bjärstig

2019-04-26 @ 19:34:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: