Mer blommor

 
 
Tyvärr ser min fredags-
bukett redan lite 
ledsen ut, så jag 
passade på att köpa
två buketter på ICA 
till vardagsrummet
som komplement.
 
 En vardagslyx som
förgyller dagarna då
man som mig arbetar
hemifrån.
 
 
 
 
 
Men i ärlighetens namn
så har det varit si och
så med jobbandet idag.
 
Att få riktig arbetsro med
två sommarlovslediga 
barn är inte alltid lätt.
 
Som tur är så hade jag 
en del mail att svara på
och en del saker att
granska/läsa.
 
Men jag behöver nog vika 
hela morgondagen till
att försöka få till en
bra revidering av en
artikel, då det kräver 
både en litteraturgenomgång
och koncentrerad arbetsro.
 
(Luran ska ut på vift
med farmor i morgon så
då blir det bara Bogge 
hemma...)
 
Jag har även fått förfrågan
att reviewa en artikel som
jag nog bör tacka ja till
då den ligger inom
mitt fält och verkar
intressant.
 
Ska fundera på det iaf,
men först se hur jag ligger 
till med andra åtaganden
innan jag ger besked.
 
Det har ju alltid en 
tendens att köra ihop sig
och allt ska göras ungefär
samtidigt trots att man 
försökt planera ;-p
 
 



Znogge säger

Kan tänka mig att det inte är helt lätt att arbeta hemifrån med två sommarlovslediga barn men jag misstänker att de börjar snart. Här är det dags i morgon för eleverna.

Vilken vacker bukett och visst är det vardagslyx med snittblommor.

Kram

2019-08-19 @ 15:29:27
URL: http://znogge.wordpress.com
Popprinsessan säger

Härligt med fräscha buketter!
Nej, att få något gjort med barn hemma kan vara sisådär :-) Här började barnen i skolan igår och jag är tillbaka på jobbet. Känner mig lite trött idag, ha ha! Men jag har absolut ingen jobbstress då jag stökat undan lite hela sommaren (och också varit ledig typ hela sommaren) så det känns bra!
Önskar dig en fin dag!

2019-08-20 @ 09:53:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: