Luciamorgon

 
 
Det känns lite 
konstigt att inte 
vakna upp där 
hemma, tända ljus,
slå på Luciamorgon
på SVT och väcka 
barnen...
 
Pratade dock med
Luran som ska vara
tärna i kyrkan nu
på morgonen, och
hon hade slagit på
firandet så som 
”vi brukar” ❤️
 
 
 
 
 
Igår lussade Lurans 
årskull på äldreboendet
och då fick jag foton 
från både svägerska 
och svärmor.
 
Så även om jag 
inte är där så får jag
några glimtar...
 
Pappan i huset har
tagit ledigt idag och 
går till kyrkan och kikar,
och bästa Martina ska
hjälpa Luran med lockarna.
 
 
 
 
 
Själv ska jag knata
till jobbet om en stund,
och där väntar mer 
luciafirande och en
disputation innan jag kör
hemåt på eftermiddagen.
 
Önskar er alla en
fin Lucia! 
 
 
 



Znogge säger

Visst är det fint med lucia och helst vill man vara på hemmaplan då men du blev i alla fall uppdaterad.

Kram och trevlig lördag!

2019-12-14 @ 11:31:42
URL: http://znogge.wordpress.com
Johanna säger

Luciamorgon är så himla mysigt!

2019-12-17 @ 21:17:14
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: