Blåst

 
 
Redan vid femtiden
åkte maken iväg för 
att skotta upp vägen
till stugan.
 
Själv tänkte jag lägga
mig, men efter en stund
tassade jag ut och plockade
in och säkrade en kruka med 
ris, skranor och snöskyffel.
 
Blåste rätt rejält där ett
tag, men nu verkar det
ha lugnat sig...
 
 
 
 
Och på tal om blåst,
så har jag även blåst
upp konfettiballonger
och satt i lampan.
 
För idag forsätter vi
att fira Luran!
 
I går fick hon så fina
presenter av kusinerna
i Svanabyn 💕
 
Hon fick en muffinmaker
och massor av gott att
dekorera med.
 
Ser fram emot att 
provsmaka 🧁
 
Bogge har sovit över
hos en vän i natt, så honom
tänkte jag åka och hämta i
samband med att jag åker
förbi Dorotea konditori och
hämtar Lurans moussetårta
(vitchoklad och passionsfrukt).
 
Men först ska jag dricka
mer kaffe och läsa bok!
 
 



åsa/nalta norrland säger

Så himla god tårta :D

Jag hoppas Ni får en fin kalaslördag, kram

2019-02-16 @ 11:22:59
Popprinsessan säger

Hoppas det blir ett härligt firande idag. Tårtan låter riktigt smarrig!
Här står det också födelsedagsfirande på dagens schema :-)

2019-02-16 @ 12:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: