Det som göms i snö

 
 
En ovanlig intensiv men
givande vecka är till
ända och jag är åter
hemma.
 
Blir dock inte många
knop gjorda då jag 
har rejält ont i halsen.
 
Unnar mig en dag i
sängen med en ny bok
med den passande titeln
Det som göms i snö, för 
ute snöar det nu för fullt...
 
 



åsa/nalta norrland säger

Nu räcker det med snö... eller har Du behov av mer?

J kom hem igår kväll strax efter kl 23 då hade han varit på en akut utryckning till kraftverket i Västernoret då det läckte vatten...
Nu är han ute å tar bort snö, en tur som tar omkring tre timmar.

Men på måndag måste han vara ledig... han ska följa mig till Sjukhuset, jag ska helst icke köra eller komma själv sa doktorn.

Krya på kram

2019-02-09 @ 13:23:36
christin säger

Hej! Så härligt att du är hemma igen. Jag tror att det dröjer ett tag innan vi vet vad som gömmer sej under snön, fin motion får man men nu önskar jag att det ska ta å ge sej. I fredags så var det två rådjur som "simmade" i snön, de trodde nog att de tog en genväg men med bara huvudet knappt över snön så var det tufft att hoppa framåt......Mina ben räckte knappt till när jag masade mej ut i snön för att rensa växthustaket. Men det är väl bra för grundvattnet.

Ha det bra!!

Svar: Hej goa du, nu är det allt bra skönt med "blia" ute, trots att jag är lite vek efter febern så tog jag mig ut på en härlig promenad på skoterspåren, äntligen vårvinterkänsla ute! Skönt om snön sätter ihop, och vi klurar på att åka till stugan och skotta till helgen, för nu väntar en tid med korvgrillning och klämmackor ute i solen - ljuvligt! KRAM
Therese Bjärstig

2019-02-10 @ 10:11:50
Linda/Candygirl säger

Den lyssnade jag nyss på. Lite märkligt bok. Som man bara var tvungen att fortsätta lyssna vidare på.

2019-02-12 @ 12:08:53
URL: http://www.candygirl.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: