Doroteadagen

 
 
Fy tusan så jag fryser!
 
Snö och snålblåst gör 
att det var allt annat än
inbjudande på Doroteadagen.
 
Vi hoppade godisregn, och
happening på torget där årets
Doroteabo utsågs och gick
endast ned till sjön för att
titta på skotertävlingen.
 
Flest varv på två 
timmar vinner.
 
 
 
 
Men till saken hör att
det enbart var gamla
bladfjädrade skotrar
som fick köras.
 
Pappan i huset körde 
med två kompisar och de
var ironiskt nog sponsrade
av Magasin Mix...
 
Vi vet ju alla vad han 
tycker om mina fynd på
second hand 😂
 
 
 
 
Kallt var det som sagt,
och att stå i depå och vänta 
på sin tur att köra var kylslaget.
 
 
 
 
Men det var visst kallt även
att köra, iaf om fingrarna
enligt Karlsson.
 
Vi avvek innan tävlingen var
klar för att åka hem och slå
på bastun. Gissar att det är
tre frusna typer som gärna
värmer sig där när tävlingen
är avklarad!
 
Jag och ungarna värmde
oss med lyxig choklad.
 
Senare väntar kams hemma
i byn, inte dumt en dag
som denna!
 



Sarah säger

Det är så gott med varm choklad :) Kul med skotertävling :)

2019-02-02 @ 14:42:07
URL: http://CheerSarah.devote.se
Svea❤️ säger

De var gott med varm choklad TACK IGEN 🍫🥰

Svar: Mysigt var det och värmande, precis vad vi behövde <3
Therese Bjärstig

2019-02-02 @ 14:54:31
åsa/nalta norrland säger

Hur gick det för M och lag Magasin Mix?

Varm choklad är gott när man är frusen in till märgen.

kram

Svar: De blev 12 om jag minns rätt, så inte sist, var nog 16 startade, och då skotern ej gick de sista 25 min var det väl godkänt, de ska visst tävla igen i Hoting i mars... ;-P
Therese Bjärstig

2019-02-02 @ 21:58:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: