Inga fler

 
 
Valpar må vara söta,
men för tillfället är vi
fullt nöjda med EN 
hund.
 
För någon vecka sedan
var vi och tittade på
Eroz halvsyster som 
bekanta skaffat.
 
Och här hemma
har vi en tjej som tjatar
om att få skaffa en egen
liten sällskapshund.
 
Hon läser böcker och
drömmer, men nej.
 
Hon har insett att det
är svårt att få med oss 
på det så nu tjatar hon 
hål i huvudet på oss om
en hamster istället...
 
I övrigt så snöar det,
så lite skottning, pantning,
handling och så tvätt och
städning har stått på schemat 
under förmiddagen.
 
Var även in på Sportis som
hade 50-70% rea och fyndade
massor av bra saker!
 
En bag till maken, en jaktstol
till mig och sockar, skor, T-shirt
och jacka till barnen. Så nöjd då
jag länge sneglat på jaktstolen
som jag nu slog till på.
 
Härligt när man kan fynda
och gynna lokala handlare!
 
 



Znogge säger

Vi har "bara" en sedan Herr Hund fick somna in. Ska vi ha en valp så får det bli innan Miss E blir för gammal känner jag. Vi får väl se hur det går... Hamstrar i all ära men jag skulle rekommendera ett marsvin som är mycket mer djur, blir tamare och aldrig bits. Dessutom så sover de på nätterna ;-)

Kram

2019-01-26 @ 14:43:27
URL: http://znogge.wordpress.com
christin säger

MEN sötingen på bilden räcker väl bra långt....Han är ju så fin.
Skönt att du kom hem oskadd i alla fall även om du får njuta länge av själva resandet.

Kramar!

Svar: Ha ha ha ja du, jag får verkligen valuta i tid för spenderad slant på resor då jag flyger ;-D Men nu håller jag mig på marken och rattar min kärra själv. Känns som lagom resor framgent! Ha en fin start på denna vecka! KRAM
Therese Bjärstig

2019-01-26 @ 16:38:01
åsa/nalta norrland säger

En hamster nej vet Du vad... det är ju en råtta!!
Sedan lär Du vara allergisk... yes jag är negativt inställd till allt vad råttor heter.

En valp ja, ja som Du vet var ju jag inne på att skaffa mig en till... men nu blir det icke så,
inte den närmaste tiden i alla fall.

kram

2019-01-26 @ 22:28:05
Anne säger

Ja, alla dessa husdjur. I den här familjen finns massor med katter och för närvarande en stackars kanin som inte får så mycket uppmärksamhet. Vi har även provat hamster x 2. Hamstrar är rätt tråkiga faktiskt... men om man hemsk gärna vill ha ett eget husdjur så kan det vara roligt till en början 😊 En valp blir ju mer som en familjemedlem, men kräver så klart en hel del jmf med hamster. Kram

Svar: Ja, jag har förstått att hamstrar är lite tråkiga och helst är vaken om nätterna... Och då jag är allergisk mot pälsdjur (japp, även mot hundar, men de går rätt ok) samt hö/spån så känns inte hamster ultimat... Akvarium har vi testat, men de tappade de rätt snart intresse för, så jag tycker de gott kan hjälpa till med den hund vi har ;-D
Therese Bjärstig

2019-01-27 @ 10:34:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: