Konsumtion

 
 
Idag har familjen Bjärstig
bidragit till konsumtionssamhället
så at det står härliga till.
 
Luran behövde nya skidor,
stavar och skor (Bogge får
ärva hennes gamla).
 
Dessutom köpte vi skridskor 
till ungarna (deras gamla går
vidare till lillkusinen) och så ett
par överdragsbyxor/täckisar
till mig.
 
Tur vi har Sportis på orten så
att man kan handla det
mesta lokalt!
 
 
 
 
Sedan tog vi en tur till Byn 
för att ge mamma/mormor
en vas vi fyndat på Kupan
och lite tulpaner.
 
Då passerade vi Wiks 
där barnen bestämt att
de ville spendera sina
julklappspengar...
 
För Bogge blev det en
bil och en bok, där jag 
blev glatt överraskad 
av det senare!
 
 
 
 
Luran slog till på en
björn modell större som
hon suktat efter länge.
 
 
 
 
Dessutom köpte hon sig 
en egen presenning på
OKQ8, lite udda kan
man tycka.
 
Men hon har en plan
för den som det låter!
 
Vi har även hunnit med
årets första skoter tur, 
så jag har belastat
mitt miljökonto rätt
rejält idag...
 
Nu väntar sushi och bubbel
då det inte blev av igår då
vi hade rester som behövde
ätas upp, så lite klimat smart
känner jag mig ändock ;-)
 
Fortsatt trevlig helg!
 
 



znogge säger

Bra fyndat aver alla!

Kram

2019-01-12 @ 22:02:12
URL: http://znogge.wordpress.com
Frida - Vita Villan säger

Tyvärr så måste man ju konsumera en hel del ibland. Bra ändå att både Bägge och kusiner kan ärva sen. Så gör vi här med. Å även om ma måste konsumera en hel del ibland ska jag det här året verkligen tänka efter innan jag handlar och ska jag handla ska jag försöka handla det mesta på second hand. Kram!

2019-01-12 @ 23:09:45
URL: http://viitavillan.se
Linda / Candygirl säger

Jag spenderar massor i januari jag. oj, oj. Men alla har ju så mycket rea då folk är utan pengar, så jag kan ju inte låta bli. Nya skor, dyr ledlist till bokhyllan, ullkläder, massa nya pennor och block. Och då har jag säkert glömt nåt. Tycker jag hämtar paket var och varannan dag... haha...

2019-01-21 @ 12:53:13
URL: http://www.candygirl.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: