Kyligt och mammografi

 
 
Idag var det verkligen
bitigt ute, minus 26 visade
vår termometer i morse.
 
Så även idag får Eroz
hålla mig sällskap inne.
 
Dagens målsättningen är att
bli klar med mitt kodande
och läsande av artiklar.
 
I eftermiddag ska jag iväg
på min första mammografi,
ett säkert tecken på att man
passerat 40 ;-P
 
Men en ack så viktig koll,
och jag är extremt tacksam
att möjligheten erbjuds då
bröstcancer tyvärr är en
realitet att förhålla sig
till vare sig man vill
eller ej.
 
 
 
 



christin säger

Och möjligheten till filmroller i Hollywood..8-))

På ett sätt så känns det också som att vi alla Qvinnor får något eget utan att männen alltid gapar över att bli uteslutna ur gemenskapen, nu är jag allvarlig.. Om du tänker på reaktioner för musikfestivaler för bara kvinnor vilket jäkla liv det blir och ifrågasättande över att MÄNNEN inte får vara med. Wow så konstigt..... Visst blir man trött ibland på detta fenomen att det ska vara så himla provokativt att kvinnor vill göra saker tillsammans med bara kvinnor?
Käre hjärtanes jag blir nästan upprörd när jag tänker på detta fenomen..så här tidigt på dagen 8-))).

Varma kramar!!!

Svar: Sådant kan få en att få upp pulsen rejält - suck! Kan bara hålla med och är glad att det finns starka och drivande kvinnor (och män) som jobbar på att ändra ojämlika strukturer i samhället. Önskar dig en fin torsdag, ut och njut nu då det blivit "bliare" ute <3 KRAM
Therese Bjärstig

2019-01-16 @ 08:21:25
Znogge säger

Det är ingen rolig undersökning men den går snabbt och jag är också tacksam över att bli kallad. Alternativet att utebli finns inte på kartan.

Kram

2019-01-16 @ 08:41:39
URL: http://znogge.wordpress.com/
Jessica Högberg säger

Fy f-n va kallt, här går jag och gnäller för mina -2, haha
Mammografi, grattis till en ny "vuxenhet" ;)

2019-01-16 @ 09:11:50
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
åsa/nalta norrland säger

Har sett Mammografibussen parkerad utanför Sjukstugan här sedan typ före jul nån gång... kanske har den flyttat till Dorotea nu, hur som haver en självklar undersökning även om den icke är superskoj ;-)

Kyligt YES här blir det inga promenader,
tur Frost är lika frusen som mig ;-)
han kräver icke utevistelse.

kram

2019-01-16 @ 15:13:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: