Ljus i vårt hus

 
 
Här lyser flitens lampa.
 
Som alltid är jag som
mest effektiv då jag inte
måste arbeta ;-P
 
Så revideringen av
bokkapitlet är i hamn,
och jag har kommit en
bra bit på väg genom
en artikel som jag
ska försöka hinna att
bolla vidare till mina
medförfattare under
veckan.
 
Dessutom har jag haft fint
besök av Kicki och Jan-Åke
som kom med fina tulpaner,
bubbel och slantar till
barnen <3
 
 
 
 
 
Runt mig så börjar
nu folk plocka bort julen
i form av stjärnor och stakar,
men då blir jag lite tvärt om
och funderar på att ha mina
kvar till påsk, eller i alla
fall tjugonda Knut ;-P
 
Är så nöjd över mina
nya adventsstakar i köket
och på Dollar fyndade jag
en så mysig liten ljushusslinga
på rea då det tydligen hör till
julpyntet (men är något jag
lätt skulle kunna ha framme
året om?!).
 
Så här får det nog lysa
någon eller några dagar till,
känns som om jag är kvar
i julmysbubblan så länge
stjärnorna lyser!
 
 



christin säger

Nog tycker jag att du kan ha dina hus framme hela mörka vintern. Jag har alltid från tidig höst mina järnkulor och våra 2 stora lyktor som Bengt har kopplat in ledbelysning i och en ljusslinga i chockrosa som jag köpte på första bakluckeloppisen i Byn framme bara för att lysa upp tillvaron. Tycker att det finns mycket som inte är bara jul som man kan ha framme för att det blir trivsammare. Har precis kommit in efter en tur med hundarna, tur att man har dom så att man tar sej ut även i mörkret.
Visst är det skönt när man kan känna att man faktiskt har varit duktig?

Kram!!

Svar: Jag litar på dig och har framme mina hus ;-D Vi behöver ljuset i mörkret, även om jag redan tycker mig se att vi går mot ljusare tider - skönt! KRAM
Therese Bjärstig

2019-01-02 @ 21:57:40
åsa/nalta norrland säger

Du låter icke gräset gro under Dina fötter utan är flitig som en myra *tummen upp*
Jag har ju en ljusslinga nerstoppad i en glasskål som står i öppen spisen å den är tänd året om... vilket jag nu inser har gjort att de tidigare rosa ljusen numera är väldans neutrala.

Här blev det sovmorgon ;-) jag var upp å drack kaffe med J vid halv 8 å stoppade i mig värktabletter för att sedan återvända till sängen å vaknade vid 12tiden... Elin väckte jag strax före kl 13.
Vi har verkligen vänt på dygnet sedan julafton.

kram

2019-01-03 @ 13:32:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: