Stormigt

 
 
Det är inte bara inom
politiken det stormar, 
ute viner stormen Jan
som gör att det känns
fint att sitta inne med
en kopp kaffe.
 
Jag har garderat mig 
genom att ladda ned
sådant jag behöver 
från nätet samt en
powerbank om vi
skulle bli utan el.
 
Och mitt peppriga
fynd tidigare i veckan
ser ni ovan, den stora
vita pepparkvarnen.
 
Mat Tina har ju en stor
blå som hängt med genom
åren, så nu har jag lite att
leva upp till ;-)
 
Idag blir det dock ingen
mat som kräver peppar då
jag tänker göra sushi på
barnens begäran.
 
 Har dessutom en liknande
kvarn i rött efter mormor,
men malfunktionen i den
är tyvärr trasig. 
 
Är i alla fall riktigt nöjd
då peppar likt kaffe smakar
 bäst om den är nymald,
och nu har jag kvarnar för
både vit- och svartpeppar :-)
 
 



åsa/nalta norrland säger

Vi blev rätt skonade gällande blåsten,
glad att vi hittills klarat oss från strömavbrott.

Pepparkvarn har jag två mindre modeller i glas... för vit & svartpeppar.

Om läget är okey i morgon tror jag att jag ska bege mig till Salig Röra i morgon.

kram

2019-01-11 @ 22:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: