Vilka gener har jag fört vidare?!

 
 
Ett foto från arkivet som
visade vad jag tidigare fyndat
för en tjuga får illustrera dagen.
 
Jag och barnen har nämligen
roat oss med en tur till både
Kupan och Tur och retur.
 
Bogge har fyndat för
toralt 7kr, en porslinsgris
och en mjukissäl fick
han för de pengarna.
 
Själv har jag fyndat en
vas till mamma och en
urna till mig själv.
 
Den är i glaserad keramik
och kommer att bli perfekt
till påskriset!
 
En oanvänd tunika och
en top hittade jag också,
liksom en handvävd vepa
till bordet, allt i olika
nyanser av lila.
 
Dagens fynd står dock
Luran för som fyndat en
divansoffa till sitt rum
för 50kr!
 
Den var nött och skamfilad
men hon skulle bara ha den
och menade att en filt och
lite kuddar döljer skavankerna.
 
Pappan i huset suckar 
och undrar hur den ska få
plats medan jag undrar
vilka gener jag har fört
vidare ;-)
 
Och för 50kr så kan hon
få testa, går den inte in så
kan vi väl alltid ställa den i
hundburet så att Eroz
får ligga skönt...
 
...eller nyttja den som sittplats
till Påsk ute i en snödriva!
 
 



åsa/nalta norrland säger

Ja Du fyndargener är ju icke att förakta :)
Tror Svea har mycket av Dig i sig så att säga...

kram

2019-01-04 @ 17:15:30
Znogge säger

Grattis till prisvärda fynd. När det är så billigt kan man unna sig. Kupan finns inte här men Frälsningsarmén har en second hand butik. Den ligger på Emporia och det är allt annat än billigt där. Nästan mer som en antikaffär...

Kram

2019-01-05 @ 15:28:52
URL: http://znogge.wordpress.com/
Linda/Candygirl säger

Fick den plats då? *nyfiken*

Svar: Vi får veta i dag, det har varit stängt där tills i dag och nu har vi tagit hem släpet så vi kan hämta den, blir spännande att se! :-D Håll en tumme är du snäll!
Therese Bjärstig

2019-01-08 @ 12:52:08
URL: http://www.candygirl.nu/candychristmas
Jannice säger

jamen va roligt att hela familjen fått mersmak. =) Och både Kupan/Röda korset och Tur o retur gör ju bra grejer av de pengarna som kommer in så det är win-win. ;)

Svar: Ha ha ja det är det jag anför (då inter riiiiktigt hela familjen är inne på second hand, Magnus skakar bara på huvudet och menar att vi har nog "rat" som vi har *s*) men helt klart är det win-win! Får bara hoppas att soffan går in i hennes rum då vi hämtar hem den i dag, annars lär besvikelsen bli stor...
Therese Bjärstig

2019-01-08 @ 15:52:26
ansepanse säger

:) sådan mor ..... :)
kramar <3

2019-01-10 @ 13:25:35
URL: http://www.kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: