Myggfritt

 
 
27 myggor hann
jag slå ihjäl i natt...
 
Seriöst, längtar nästa
tillbaka till vintern om 
inte denna explosion 
av mygg och knott
tar och ger med sig.
 
De kan i alla fall 
hålla till på något
annat ställe än mitt
sovrum!
 
 



Popprinsessan säger

Men fy! Här plockar vi fästingar i mängder på hunden! Örk!!! Båda typerna av djur är sådana jag inte direkt gillar...

2019-06-18 @ 18:27:37
URL: http://www.popprinsessan.se
Znogge säger

Vi brukar ha mycket mygg här men hittills har vi kommit otroligt lindrigt undan. Hoppas det fortsätter så... Hoppas det lugnar ner sig på myggfronten hos er.

Kram

2019-06-18 @ 19:07:38
URL: http://znogge.wordpress.com
Anonym säger

Ett tips är öronproppar, då hör du dem inte och störs inte heller...prova!

Svar: Önskar jag kunnat nyttja det, men jag får inte en blund med öronproppar i öronen, känns för läskigt oavsett om de är små och anpassade för mitt öra :-(
Therese Bjärstig

2019-06-18 @ 21:42:08
christin säger

Tror absolut inte att jag kan trösta dej, myggen och knotten finns precis överallt och i mängder!!!!!

Men visst brukar det ge sej efter en tid.....och bara det slutar regna så att det torkar upp lite, då...


Kram från mygghelvetet!!

Svar: Ja de har ju en funktion får man intala sig som föda till djur tex... och hellre detta otyg än fästingar säger jag då bara. Hoppas du njuter av sommaren! KRAM
Therese Bjärstig

2019-06-19 @ 07:15:07
åsa säger

Hellre mygg än fästing... även om jag nog tycker vi har mer än nog med mygg nu, sa till J igår att fortsätter denna invasion av mygg så kommer vi inte kunna vistas ute om nån vecka.

Jag ska ju ändå icke klaga, i sovrummet har vi haft myggfritt... än så länge.

Eftersom jag är allergisk/överkänslig mot myggmedel så kan ingen i min omgivning använda sånt, då slutar jag andas... typ -)
Jag var nog en mygg i mitt tidigare liv...

kram

2019-06-19 @ 08:42:17
Lena i Wales säger

Myggor är så irriterande. Hemskt med sommar. Underbart med vinter. Nej, nu ljuger jag, men förstår din känsla med myggen.Har ni ingen maskin som tar bort dem? En väninna i Sverige har en sådan och det har gjort stor skillnad.

2019-06-19 @ 10:50:45
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Anonym säger

Myggor slipper vi men jag vet hur de kan vara. Vi har ju varit på husvagnssemestrar norrut ett antal gånger. Fast jag kan tala om att en fluga kan vara lika irriterande att ha i sovrummet. De ser tydligen att flyga fast det är kolsvart i sovrummet
Önskar er alla en härligt fin midsommar
massor av kramar <3 <3

Svar: Ja, jag tar nog hellre mygg och knott än flugor och framförallt FÄSTINGAR de är jag livrädda för! KRAM <3
Therese Bjärstig

2019-06-19 @ 13:13:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: