Beroende

 
 
Blev inget livstecken
i söndags då jag låg mer
eller mindre däckad med
en ond hals och frossa och
plöjde dokumentären
om Michel Jaksson,
eller snarare hans offer.
Huvva. 
 
Var inte, och är inte,
pigg, men lite halsont
var bara att trotsa för att
bege sig mot Umeå för
pedagogisk fördjupnings-
kurs och ett lunchmöte.
 
Värst är inte halsen dock,
 utan att vara så beroende
av andra som jag är nu.
 
I inlandet är bilen livsviktig,
så det är tufft utan bil...
 
Men jag tog mig till Umeå
tack vare att maken har 
en snäll arbetsgivare som
jag fick låna fordon av.
 
Farmor utfodrade barnen
och roddade allt tills jag
kom hem, och i morgon får
barnen lifta med grannen.
 
Så tacksam för att det
finns hjälpsamma människor.
 
På torsdag ska jag vara 
i Åsele på konferens, och är
inte bilen åter till dess får jag
låna svärmors. 
 
Så allt löser sig, men 
logistik är något jag helst 
av allt inte vill behöva 
tänka på i onödan.
 
Nu något varmt för
halsen och en tidig
kväll.
 
 



Znogge säger

Hjälpsamma människor är verkligen en tillgång när det kniper. Då blir man väldigt tacksam.

Kram och krya på halsen nu!

2019-03-11 @ 19:59:05
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: