Dåliga samvetet

 
 
 
Det dåliga samvetet av
att inget göra kickade
in och fick fart på mig.
 
Nu är berget med 
tvätt vikt och inlagt, jag
har även dammsugit och
skurat samt tagit bort
de lila detaljern i köket
som nu istället går i vitt 
och beige.
 
Kliar verkligen i fingrarna
att ta fram påsken, men
någon vecka till får det
väl anstå...
 
Nu luktar det dock
nystädat, det är ljust
och fräscht även om
fönstren borde ha putsats
och jag borde dra fram kyl
och spis och städa
även bakom dem.
 
Men någon måtta får
det vara, nu tänker jag
nämligen vila med gott
samvete! 
 
 



åsa/nalta norrland säger

Du är duktig Du, jag är imponerad att Du inte plockade fram påsken i samband med städningen :)

Jag borde oxå... inte plocka fram påsken utan städa ;-)

kram

2019-03-09 @ 14:10:54
Linda säger

Heja. Här har vi skottat snö. Sett film. Målat pyttelite. och slängt en sur oxfile. Just nu panikplanerar vi om middagen. Den lär bli sen. Trevlig kväll.

2019-03-09 @ 18:05:42
URL: http://www.candygirl.nu
Znogge säger

Dåligt samvete har jag slutat upp att ge mig själv numera och det känns skönt :D

Kram

2019-03-10 @ 11:01:53
URL: http://znogge.wordpress.com
Marie Svensson säger

Jag har bestämt mig för att anlita en städfirma för fönsterputs i vår.. Utan dåligt samvete :-) //Marie

Svar: SMART! Det hade jag gärna gjort om det gått att öppna mina fönster ;-P De är "inbyggda" sedan brädfodring och måste bytas... får se om det blir i år... är ju alltid nått som ska göras då man har hus :-/ KRAM!
Therese Bjärstig

2019-03-11 @ 13:09:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: