Frunch

 
 
Swoosh sa det så var
dagen strax förbi.
 
En intensiv men produktiv
dag på många sätt.
 
Tackar mig själv för att
jag trots förkylning och
ond rygg tog friskvård
i en halvtimme i solen
och skottade av
altanen igen.
 
Som belöning blev det
frunch i form av kaffe
och norrlandsbugette
(fylld med falukorv)
ute i solen.
 
Ett korr är klart, en tidplan
för ett fördjupningsarbete
är inlämnad, PPPs till en 
föreläsning är fixade och jag
har fått justerat undervisnings-
timmar som spökat de senaste
fyra åren (skam den som
ger sig!).
 
Läsläxan avklarad med
Bogge, en tur på affären
och nu fisk på G i ugnen.
 
En bra tisdag helt enkelt!
 
 



Znogge säger

Du har med andra ord varit effektiviteten personifierad! Härligt med sådana dagar :D

Kram

2019-03-12 @ 18:59:39
URL: http://znogge.wordpress.com
åsa/nalta norrland säger

Du ligger då verkligen inte på latsidan.
En effektiv dag med andra ord.

Vädret går ju icke att klaga på.

Nu har valpfunderingarna ploppat upp igen :)
Jag funderar och väger för & nackdelar mot varandra.

Ha en fin fortsättning på tisdagskvällen, nu ska jag hämta hem Elin från Stallet.

kram

2019-03-12 @ 19:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: