Snö, simning och julgranar

 
 
Tänka sig, igår snöade
det, dock utan att det
lade sig och blev vitt.
 
Hur hårt jag då än
kämpar emot så kommer
tankar och längtan till
advent- och juletider...
 
Och jag är inte ensam
om det i familjen, Luran
har redan tömt en glögg-
flaska helt själv!
 
Jag köpte hem peppar-
kaks kulor och årets
pepparkakor till fredags-
myset, men kulorna hann
jag aldrig testa innan
de var slut...
 
Så det måste betyda
att de fick ett gott betyg?!
 
Pepparkakorna öppnade
vi aldrig så jag får återkomma
med utlåtande om dem.
 
 
 
 
 
Vi har även varit och
simmat nu på förmiddagen
och i går eftermiddag.
 
Känner ännu ingen 
direkt tjusning över den
motionsformen men 
hoppas kunna stärka
ryggen successivt.
 
Var in som hastigast 
på Coop och hittade då
två ljuslyktor i form av
granar, eller det var
faktiskt Luran som
såg dem...
 
Kommer att lysa så fint
med värmeljus i till
advent!
 
 
 



Popprinsessan säger

Ha ha, du har lärt upp henne väl :-) Hon verkar föra ditt julintresse vidare, din Luran!
De där chokladdoppade pepparkakskulorna ser spännande ut, de får jag hålla ögonen öppna för!
Grattis till älgen förresten!

2019-09-23 @ 14:28:31
URL: http://www.popprinsessan.se/
Johanna säger

Snö redan?! Jag drack glögg igår. Mamma hittade några sluntar! Också har det åkt ner några skumtomtar, mums!

2019-10-03 @ 21:39:15
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: