Försa april - ett skämt

 
 
Var det busväder
igår så var det desto
finare idag.
 
Efter morgonens 
möten gick jag ut 
på en efterlängtad
promenad.
 
 
 

Sedan har jag suttit
framför datorn och dopat
mig med karameller för att
hålla igång hjärncellerna.
 
Många bilagor och
pdf:er blev det, men
nu har jag fått ihop
en lektorsansökan
som jag skickat in.
 
Känns som ett skämt
och löjligt tidskrävande
och omfattande jobb
bara för att söka 
en tjänst...
 
Sedan återstår att se
vad de sakunniga
säger och hur långt
det räcker.
 
Men som vanligt 
är det en process
som tar tid, och inget
jag behöver fundera
över på ett bra tag.
 
Nu ska jag bara 
njuta av att jag kan
bocka av ansökan och
istället koncentrera mig
på att få undan lite
andra saker.
 
 



ansepanse säger

Vad vackert med snö. Tänk att ni har det. Här har vi inte haft någon snö att tala om alls i vinter. Bara ett litet, litet lager av det vita som försvann rätt så fort igen. Vilken vinter alltså. Blåst har det gjort desto mer.
massor av kramar till er alla <3

2020-04-02 @ 13:40:27
URL: http://www.kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: