Svettig onsdag

 
 
Redan kl. 23.20 kom
Eroz upp på övervåningen,
och han behövde inte rastas.
 
Det är nog helt enkelt så att
han inte gillar att vara själv...
 
Så när han fick lägga sig
och sova nedanför sängen
så blev det sovmorgon!
 
Då jag är allergisk så
vill jag hellst inte ha hunden
i sovrummet, men jag inser
att jag hellre snorar och
dammsuger och får sova ;-P
 
Blev lite friskvård på
förmiddagen i form av
5 svettiga kilometrar
löpning, nu börjar jag
komma ikapp formen jag
hade innan semestern,
men än är det en bit kvar
till PB på distansen...
 
Skulle då behöva kapa
4-5 minuter till.
 
Men jag intalar mig att
jag skiter i det så länge
jag bara KAN springa
och kroppen samarbetar.
 
Det är glädje nog!
 
 
 
 
 
På lunchen förenade
jag nytta med nöje och
tog med mig Bogge till
återvinningen där vi sorterade
undan allt som samlats på hög
här hemma på sista tiden.
 
Som belöning blev det lunch
på Kåtan, och i dag var det
god oxfilépasta :-)
 
Vi hann även panta
och handla, så nu har jag
köpt lite kräftor till helgen.
 
Väl hemma mer jobb,
och så inväntar jag en
kappa för slutläsning.
 
Och till de mer paktiska
sakerna hör att gräsklipparen
nu är reparerad så nu har
vi inte längre kvarterets
vildvuxnase tomt längre!
 
Dessutom onsdag
och vi klyver veckan
och det går mot helg
igen, samt att M kommer
hem i morgon torsdag
efter att ha jobbat borta
i veckan, inte dumt!
 
 
 
 
 
 
 
 



åsa säger

Vad jobbar M med nu?
Är han ofta borta under veckan?

Panta skulle vi oxå gjort idag... Elin ska ju få pengarna bara hon pantar men nu har hon inte skött sitt uppdrag riktigt i tid så nu behöver hon skjuts.

Fortfarande ar vi icke varit och ätit på Kåtan, det skulle vi ju göra redan förra året...

kram

2020-08-12 @ 17:32:27
znogge säger

Våra hundar sover på bottenvåningen medan vi har sovrummen en trappa upp. Det fungerar alldeles utmärkt och jag tror det handlar om vad man vänjer dem vid.

Vilken god lunch ni fick tillsammans!

Kram

2020-08-13 @ 11:03:15
URL: http://znogge.wordpress.com/
Lena i Wales och Spanien säger

Mycket positivt på gång.
Den pastan såg god ut, blir hungrig.
Ha det bra!

2020-08-13 @ 14:31:53
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: