Fånga ljuset och lovande

 
 
Den här tiden på året
gäller det att fånga ljuset
då man har chansen...
 
Efter ännu en halvdan
natt och förmiddag pga
bråkig mage så kände
jag mig så pass att jag
vågade mig ut på en
jogg med Eroz i baggen.
 
Det gillade vi båda två,
även om han ville stanna
och lukta på varje gul fläck
vilket inte jag var så pigg på.
 
Han har förresten hängt inne
med mig hela dagen idag,
spelar död så fort man för 
hundburet på tal ;-)
 
Jag har uppdaterat och
finslipat instruktioner för
två examninerande seminarier
och så börjat bygga och
fylla lärplattformen med 
mappar och filer.
 
Lär få fortsätta med det
lite senare, men tar en 
liten paus för att kika på
en artikel som jag ska 
försöka bistå med lite
input till.
 
Barnen ska till farmor
och farfar för lussebulle,
pepparkakor och choklad
efter skolan, så de lär inte
stå och trampa och vänta
på middag idag.
 
Så jag räknar med lite 
arbetsro i några timmar
till - minst.
 
Och förresten, vad tycker
ni om årets kalender?
 
Jag och ungarna tycker
att den verkade lovande!
 
 
 



Znogge säger

Jag har inte sett kalendern men däremot tycker jag att din vinterbild är underbar!


Kram

2020-12-01 @ 16:19:41
URL: http://znogge.wordpress.com
Åsa säger

Fin bild, vintrig 😍
Jag har idag varit till Lajksjö å Wiks - fyndade lite ☺️
Skulle fika - dricka kaffe - på konditoriet, som var stängt 🥺 funderade på att ringa Dig å tigga kaffe ☕️
Men körde hem å hämtade Elin från skolan, det var min eftermiddag 😃
Kram

2020-12-01 @ 16:58:21
Popprinsessan säger

Här tycker vi också att kalendern verkar lovande! Gillar att barnen och jag alltid kollar tillsammans!

2020-12-01 @ 20:52:09
URL: http://www.popprinsessan.se
Linda säger

Svar: jag älskar RITUALS doftljus. Hinner med att köpa många på ett år... så jag gillar lucka 1.
Nu ska vi precis se Ernst och Julkalendern. Får väl betygsätta sen

2020-12-01 @ 21:15:38
URL: http://www.candygirl.nu
Lena i Wales och Spanien säger

Så mycket snö!!!! Vacker vinterbild.
Skönt med lite arbetsro och att barnen samtidigt har det trevligt.
Har inte sett kalendern ännu.
Njut av dagen!

2020-12-02 @ 13:22:59
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: