Skidor

 
 
Igår kväll åkte skidorna 
fram för första gången
på länge.
 
Jag och Luran tog några
varv på Björnvallen, 
och vi fick mersmak!
 
Så trots dagens väder,
först blåst och snö, 
och sedan regn, så tog
vi en skön tur till 
Långtjärn.
 
Nu längtar jag tills 
vi får läge att ge oss
ut igen!
 
 



Znogge säger

Så härligt med en skidtur trots att vädret är så pass skiftande!

Kram

Svar: Ja det var några år sedan jag åkte, och det var överraskande härligt och takterna fanns delvis kvar som tur var!
Therese Bjärstig

2020-02-17 @ 10:16:40
URL: http://znogge.wordpress.com
Linda/Candygirl säger

Vi har inte varit på skidor i år. Men jag hoppas det kommer såna helger snart. Sextonåringen behöver nog nya. Han är nog på tok för tung för sina nu. Förra året gick det sätta fästvalla på ca 1 dm. haha... resten slog i backen. Så nu lär väl hela skidan tryckas ned...

2020-02-17 @ 13:31:28
URL: http://www.candygirl.nu
åsa säger

Skolan har bestämt de skulle åka skidor två gånger i veckan under - tror jag fyra veckor - förra veckan var det så jäkla halt att ungarna fick gå 5km spåret runt då det bedömdes vara skaderisk att ta skidorna... galet.
Elin ogillar skidåkning så hon tyckte promenaden var helt okey :)

kram

2020-02-17 @ 20:29:11
Lena i Wales och Spanien säger

Ser fantastiskt ut med skidtur.
Blandat väder ni verkar ha, snö och regn.
Väderkatastrof i Monmouth.
Ha det bra!

2020-02-19 @ 09:48:58
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: