Varken eller

 

Jag är varken 
småbarnsförälder
eller pensionär, men
vaknade ändå just
innan fem...
 
På en lördag?!
 
Bara att gilla läget,
dricka kaffe och 
passa på att njuta 
av sol och fågelkvitter
medan skoterspåren
ännu bär efter nattens
minusgrader.
 
Och nu hinner jag 
dessutom simma!
 
Hade jag sovit som
vanligt hade jag 
prioriterat solen och
utevistelse, men nu
kan jag klämma in
både och.
 
Var över en månad
sedan jag sist simmade
så det lär väl vara som
att börja om på nytt
gissar jag...
 
 



åsa säger

Och jag är inte tonåring men prioriterar sovmorgon till mitt i dan när jag har chansen :D
Jag är glad jag har hundar som lätt ligger inne å sover en 10 - 12 timmar utan tjafs.
kram

2020-03-28 @ 13:44:52
Lena i Wales och Spanien säger

Jag är pensionär, men vaknade inte tidigt i alla fall. Omvända världen.
Förvånar mig att simhallen är öppen. Sådan skillnad mot hos mig i Wales.
Ha en skön helg!

Svar: Ja nog är det skillnad, såg hur det blommar och prunkar hos dig, här är det snö, vinter och skare! Även skillnad i hur covid-19 hanteras... Får felmeddelanden då jag försöker lämna kommentar hos dig så den kommer denna vägen istället. KRAM!
Therese Bjärstig

2020-03-28 @ 13:50:23
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Znogge säger

Jag vaknade väldigt tidigt i går och var ute med Miss T klockan fem. Hade jag jobbat hade jag garanterat inte vaknat så tidigt :D

Trevlig lördagskväll!

2020-03-28 @ 18:59:00
URL: http://znogge.wordpress.com
christin säger

Och ju längre dagen gick så blev då jag mycket glad över att vi var ute på morgonen med vår promenad. Det blev ju kyligare vind och inte alls så njutbart längre. Vi gick i skogen ca 5 km och fläckvis efter vägen så var det lä och då kunde vi verkligen njuta.

Fint när snön bär så att man kan ta sej vart man vill...

Kram!

Svar: Ja nu när det är nattkallt och fryser på är det ljuvligt att kunna färdas ute, men jag väntade i morse tills solen kom fram och värmde lite innan jag gick ut och fick min dos "medicin". Underbart! Då får man ork att sätta sig framför datorn några timmar igen! KRAM
Therese Bjärstig

2020-03-29 @ 09:13:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: