Bus eller godis?

 

Började dagen med
mysfrukost och förra
veckans melodikryss.
 
Sedan lite simning,
varmbad må vara
härligt, men det blir
tungt att andas 
som bara den.
 
Så 40 minuter fick 
räcka, då hade jag ju
min Garmin utmärkelse
Bus eller godis. 


 
Men jag kände 
mig inte riktigt 
färdigtränad.
 
Så hem och ta lite
kaffe, en frukt och
byta om för en 
jogg.
 
Knappt en mil 
skrapade jag ihop.
 
 
 
 
Men nu känner jag
mig färdigtränad.
 
Och bus eller godis,
varför det ena eller 
det andra?!
 
Jag föredrar träning
OCH godis jag 🤣
 
 
 



Lena i Wales och Spanien säger

Svenskt godis! Vilken dröm! Vill ha!
Trevlig helg!

2020-10-31 @ 13:16:54
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Znogge säger

På den frågan svarade lilla S "båda delarna" och varför inte ;-)

Kram

2020-10-31 @ 13:21:03
åsa säger

Här blir det varken bus eller godis ;-)
Elin ligger däckad i soffan... hon har kräkts en gång för typ fem timmar sen så förhoppningsvis blir det inget mera.
Du är riktigt "på hugget" nu och träningsvillig som tusan :) bra gjort.
Idag får jag läsa och/eller se på tv 20 minuter och sedan vila... jag började läsa Keplers nya Spegelmannen.
I morgon ska jag gå en lugn promenad.
kram

2020-10-31 @ 16:51:08
Johanna säger

Ja, varför välja när man kan få båda delar!

Glömde berätta att min pappa flyttade till Torrevieja (Spanien) igår. Hade det inte varit för att han är alkoholist & typ aldrig nykter, så hade vi kunnat köpa en flygstol & hälsa på lite då & då med gratis boende. Men det lär nog aldrig hända!

Svar: Ja man behöver balans här i livet, och båda är ju nått iaf jag inte vill vara utan. Så trist att omständigheterna är som de är kring din pappa, annars hade det ju varit ett guldläge för att få miljöombyte/semester för liten peng. Men just nu med covid så är det nog mest att gilla läget och hålla sig hemma oavsett... Massa kramar till dig och barnen!
Therese Bjärstig

2020-11-02 @ 08:41:07
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: