Höstrusk

 
 
Höstrusk ute med regn,
så det känns rätt ok att
sitta inne framför datorn
igen efter en vecka ute
i skogen.
 
Bara att kavla upp ärmarna
och ta tag i forskning,
granskningar och annat
samtidigt som man tänder
ljus och dricker kaffe.
 
Första arbetsdagen
försvann i ett nafs med
möten och annat.
 
Nu hoppas jag även få
tillbaka orken till lite träning,
under jaktveckan blev det
dåligt med aktivitet...
 
Att sitta ute i friska luften
gjorde mig så trött att jag
stupade i sängen om
kvällarna.
 
Nu tänker jag försöka få in
rutiner med morgonpromenad
och kanske lite simning igen,
min rygg behöver det!
 
 
 
 



Znogge säger

Än ha vi inget höstrusk här men jag misstänker att det inte är långt borta. Lycka till med veckan!

2020-09-22 @ 07:03:04
URL: http://znogge.wordpress.com
christin säger

Det är bra att bo i Byn därför att här kom regnet precis när vi höll på med sista "pärfara" och det kändes kanon...

Synd att man blir så "sleten" ibland fastän man gör saker som man gillar. Men nu överlever vi denna vinter också 8-).

Kramar!!

Svar: härligt att ni har fått upp pären ur landet, och så är det nog, man blir sleten då man gör sådant man inte gör på reguljär basis, ta ur älgar, krattar löv eller hackar potatis... Hoppas du tar dig tid att njuta med en god bok - det är ju halva tjusningen med hösten att man med gott samvete kan mysa inne då det är ruskigt ute! KRAM
Therese Bjärstig

2020-09-23 @ 14:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: