Rundan



I morse knatade jag
upp till skolan och 
tog sedan rundan
runt sjön.
 
 
 
 
Det är ju så härligt 
med färgerna och
dimman.
 
 
 
 
För att inte tala om 
doften - jag älskar 
doften av höst!
 

 

Grämde mig vid
varje bänk och brygga
jag passerade att jag
inte tagit med kaffe...
 
 
 

För hur mysigt är det
inte att dricka kaffe 
ute på sin runda?!
 
 
 

Idag fick jag nöja 
mig med sällskapet
av en bra pod istället.
 
 


 
Det gäller verkligen
att passa på, för man
vet inte när snön kommer.
 
 
 
 
 
 
Snart nog går det
skidspår och skoterled 
här istället...
 

 
 
 Nu har dessutom 
stigen runt sjön 
grusats och förbättrats
ytterligare där den inte
var så bra tidigare.
 
 


Här börjar man närma
sig skolan igen efter att
ha rundat sjön.
 
 

 
 
Där framme ligger skola,
sporthall och Medborgarhuset.
 
Rundan är avverkad och
det är bara att knata 
hem för en dag framför 
skärmen med jobb 
och möten.
 
Men med den här starten
så håller man sig pigg 
och alert :-)
 
 



Znogge säger

Vilken härlig runda men nästa gång får du komma ihåg kaffet!

Kram

2020-09-29 @ 20:38:04
URL: http://znogge.wordpress.com
christin säger

När jag gick skolan i Dorro kallades denna stig för " Kärleksstigen", varför vet jag inte men den är fin att vandra/springa... Jag önskar att vi hade en lika fin väg här i Byn, det finns ju en gammal väg om man går förbi "Pauls" och kommer ner efter Grundsjövägen men den är körd sönder delvis av skogstraktor och inte så himla kul längre. Går man andra hållet är det en riktig utmaning, mycket uppför...

Vi fortsätter att njuta av hösten så klart.....

Kram!

Svar: Ja, fina stigar är inte dumt, vill minnas att man kunde gå över lägda, upp mot Märta Svanstöm (tror jag hon hette) och eller via Arnolds och så komma den svängen förbi Pauls och så senare upp mot er/elljusspåret... men gissar det vuxit igen en del om ingen hållit det uppe? Önskar dig en fin onsdag <3
Therese Bjärstig

2020-09-30 @ 08:14:14
Linda/Candygirl säger

den rundan skulle jag älska. Hur lång sväng är det ett varv? Magsiskt vackert. Påminner om vår runda i Lilla Gula

Svar: Varvet runt sjön är ca 3,2-3,3 och så lite drygt en km till skolan, så totalt brukar jag logga 5,4-5,6 km när jag tar den där rundan. Alldeles lagom :-D
Therese Bjärstig

2020-09-30 @ 12:27:59
URL: http://www.candygirl.nu
Johanna säger

Vilken härlig runda!

Svar: Ja den är fin och lagom lång, så försöker ta den alla morgnar det inte regnar eller jag har morgonmöten :-D
Therese Bjärstig

2020-10-05 @ 19:09:40
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: