Rensa



Med morgonkoppen
med mig ut på bron
började jag rensa 
ogräs i morse.
 
Har retat mig så på
hur det växt mellan
plattorna, trots att jag
rensade bara för något
år sedan riktigt rejält.
 
 
 
 

Men nu var det dags
igen, och till sällskap 
hade jag ofantligt 
med ohyra...
 
Hann inte klart innan
dagens första möte,
men bör hinna klart
på lunchen.
 
Trevligt med arbete
där man ser resultatet 
direkt och inte måste 
vänta en evighet!
 
 



åsa säger

Trodde först Du hade haft trevligt sällskap 😀 men mygg 🦟 🪰 🐝 🕷 och annat kryp är väl inte direkt det sällskap som känns trevligt 😝 möjligtvis en 🐞
Ogräs har en förmåga att krypa fram och ta sig upp överallt.
Kram

2021-06-24 @ 11:28:49
Linda/Candygirl säger

Vad händer om du strör salt eller häller ättika mellan plattorna? Gissar på mindre mängd ogräs på ett tag.

Svar: Salt funkar för stunden, ättika har jag också testat men näe, ingen vidare effekt. Bränt har vi också testat. Och ett dyrt ogräsmedel, men då växte det ännu bättre ;-D
Therese Bjärstig

2021-06-24 @ 12:27:19
URL: http://www.candygirl.nu
Znogge säger

Det är verkligen tacksamt med arbete som ger synligt resultat direkt. Själv funderar jag på att testa en ogräsbrännare...

Kram

Svar: Fungerade dåligt, testade, har även testat med salt, ättika och och ett dyrt medel, men då växte det nästan bättre ;-D
Therese Bjärstig

2021-06-24 @ 13:51:39
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: