Ordnat kaos



Barnens adventspaket
innehöll bland annat saker
för pepparkakshusbygge.
 
Därmed var det traditions-
enliga kaoset ett faktum 
och jag har bara mig själv 
att skylla... 😅🙈
 
 
 
 
 
Och givetvis har vi tänt
det första ljuset!
 
 
 
 
 
Själv blev jag sugen på
dopp i grytan. Och då ska 
det vara med tunnbröd,
inte vört eller limpa.
 
Så nu kan jag bocka ☑️
av det för i år!
 
 
 
 
 
Snorar på, men inte av
förkylning utan allergi.
 
Så värt, finns få saker som
doftar så juligt som hyachinter!
 
Men blå/lila är värst, ska nog
hålla mig til de vita...
 
 
 



åsa säger

Självklart är det tunnbröd dom gäller vid dopp i gryta 👍
Något pepparkakshus bygge har vi inte sysslat med på länge, kommer inte ens ihåg när det sist blev av.
Alldeles nyss fann J en av adventsljusstakar vi har så nu har även vi snart tänt ljuset 🕯
Ha en skön 1a advent 🕯
Kram

2021-11-28 @ 12:33:09
åsa säger

Självklart är det tunnbröd dom gäller vid dopp i gryta 👍
Något pepparkakshus bygge har vi inte sysslat med på länge, kommer inte ens ihåg när det sist blev av.
Alldeles nyss fann J en av adventsljusstakar vi har så nu har även vi snart tänt ljuset 🕯
Ha en skön 1a advent 🕯
Kram

2021-11-28 @ 12:33:10
znogge säger

Hyacinter är tyvärr en svår blomma för allergiker men samtidigt är de så vackra. För att inte tala om doften...

Kram och god 1:a advent!

2021-11-28 @ 13:56:23
URL: http://znogge.wordpress.com
christin säger

Det SKA vara husmans när man gör dopp i grytan!!!!

Jag trodde att ni hade rånat godisbutiken...8-)))

Ha en fin vecka!!

Svar: Husmans, har jag aldrig hört förr, men du är ju speciell <3 <3 <3 Måste kanske testa!
Therese Bjärstig

2021-11-29 @ 07:46:36
Popprinsessan säger

Trist med allergi! Har faktiskt inte köpt någon hyacint ännu, men kanske i eftermiddag :-) Älskar doften men tycker att de vita är vackrast och de doftar väl minst?

2021-11-30 @ 10:23:37
URL: http://www.popprinsessan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: