Rehab och invigning

 


Nya simglasögon har 
inhandlats (tredje paret 🙈).
 
Till mitt försvar så var de 
första utnötta och repiga, 
de andra immar och sitter 
så illa/tight så ögonen 
nästan följer med ut...
 
Men dessa, sköna även
efter ett par tusen meter
och immfria! Hurra!
 
Däremot så fick jag kramp
i foten och skavsår i ena
armhålan efter ca 3000m
så de sista 1500m fick lite
inslag av crawl som inte
var snyggt men skoj.
 
Så jag ska nog försöka
mig på att träna det mer
framöver!
 
4500m blev det och jag 
kapade därmed 60 000m
sedan badet öppnade i 
slutet av augusti.
 
Målet på 100 000m till
jul känns görligt om jag inte
blir sjuk eller missar allt för
många tillfällen...
 
 
 

Hemma blev det pasta
och köttfärssås på 
älgfärs, med andra ord
dubbelt upp med älg!

Jobbfronten lite på
hold i dag, men nya friska 
tag i morgon. Är bara så
surt att vänta på besked
av diverse slag...
 
Vill bocka av rapport,
artikel, ny litteraturlista
och planera upp tillvaron
lite mer framöver.
 
 
 
 

Snöslask ute...
 
Så ikväll testar vi årets
juleskum, tänder ljus och
värmer lite glögg!
 
 



Znogge säger

Bra simmat av dig! Hoppas att juleskummet smakade bra. Det låter som en intressant smak i alla fall.

Kram

Svar: Skummet var helt ok, själv hann jag bara smaka en innan barnen gjort slut på påsen, så det måste vara ett gott betyg ;-D
Therese Bjärstig

2021-10-26 @ 18:46:00
URL: http://znogge.wordpress.com
Linda/Candygirl säger

Ursäkta... men skavsår i armhålan. Det låter roligare än det säkert känns. *Fniss*. Hur var skummen? Vi har varken köpt tomteskum eller glögg. Har kvar två lakritshallonglögg från i fjol. och kanske någon annan smak i Gula Huset... men ska köpa Norbottens Destilleris, årets Blossa och sen en havtornglögg som görs här på orten.

2021-10-27 @ 08:47:12
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: