Morgon, middag och kväll



Kände mig oerhört frusen
och trött redan i går kväll...
 
Och vaknade med ont i
ett öra och lite kill i halsen.
 
Ställde in dagens jakt för
att kurera i förebyggande 
syfte och slippa frysa.
 
Istället blev det te 
med ingefära och honung.
 
 
 
 
 
Bogge blev besviken då
han sett fram emot att 
följa med ännu en dag.
 
Men som plåster på såren
fixade jag American pancakes 
då det trots allt var brunchens
dag idag!
 
 
 
 
Och med lönnsirap 
och lite färska bär var
det en hit!
 
Sedan kände jag mig 
piggare och har klippt 
häcken och tagit tag
i tvätten innan jag tog
en taktik vila.
 
 
 
 
Till middag fick det bli
en värmande soppa på 
den svamp jag plockat.
 
Taggsvamp, trattisar och
karljohansvamp.
 
 
 
 
Blev toppen, och serverades
med ett ramselerökt baconchips
samt vitlöksbröd eller rostat 
surdegsbröd med kantarellost.
 
Vila och god mat hoppas
jag gjort susen så att jag
vaknar helt kry i morgon 
och kan börja veckan
med några längder i
simhallen.
 
Nu en bok på storytel
och en skön kväll
under filten.
 



znogge säger

Då hoppas vi att den goda maten jagat bort bacillerna! Krya på!

2021-09-19 @ 20:36:21
URL: http://znogge.wordpress.com
Popprinsessan säger

Hoppas du vaknat piggare idag och att det halsonda och örononda försvann lika snabbt som det kom.
Missade att det var brunchens dag igår, såg det på kvällen. Hur kan man missa något sådant? :-)
Svampsoppan ser ljuvlig ut - mums!

2021-09-20 @ 09:08:24
URL: http://www.popprinsessan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: