Mycket vardag…

 

Det är väldigt mycket 
vardag på ett år...
 
Mer än helger och ledighet.
 
Så det gäller att ge vardagen
en guldkant. Valet var därför
enkelt när jag stog med 
pyttipannan i handen och
såg att nyårshummer 
reades ut.
 
Till förrätt blev det således
citron, vitlök och panko-
gratinetad hummer!
 
 

 
Och till varmrätt sparrissoppa
med räkor och vitlöksbröd.
 
En guldkant och belöning
för den intensiva tid jag
nu roddar. Känner mig som
en jonglör på cirkus.
 
Men än har jag inte tappat
någon boll trots dåligt 
bollsinne...
 
På fredag har jag lyckats
boka min tredje dos, så
nu håller jag tummarna att
jag håller mig kry till dess!
 
Och jo, idag blev det 
pyttipanna - men ändå en
riktigt fin dag med guldkant
på andra sätt.
 
Tacksam för dagen 🙏🏼
 
 
 
 



znogge säger

Den guldkanten på vardagen gick verkligen inte att klaga på! Betydligt bättre än pyttipanna kan jag säga :D

Kram

2022-01-19 @ 19:37:43
URL: http://znogge.wordpress.com
åsa säger

Till pyttipanna säger jag nej ✋ men jag vet inte om jag äter hummer 🦞 har aldrig testat. Guldkant är bra. Vardagar är det väldans gott om. Kram

2022-01-22 @ 20:27:27
Lena i Wales och Spanien säger

Förstår att du har mycket att stå i, men god mat förgyller livet, betyder mycket.

2022-01-23 @ 11:13:11
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: