Ett svart hus

Jag har en ny kärlek - min svarta huslykta inhandlad på Dollar Store för endast 200 kr. Stort med många fönster. Helt klart ett prisvärt alternativ till de poppulära (men rätt små) Walther & Co husen i zink. Jag har satt in ett vitt blockljus i modell XXL i lyktan som nu lyser så vackert i vårt vardagsrumsfönster.

I morgon bär det av till Vilhelmina för att inhandla de sista julklapparna och för att lämna in datorn. HOPPAS, HOPPAS verkligen att det går att ge den konstgjord andning... jag släpar ju efter med massor av Luror till fastrarna nu ju.

Nu är det fika som gäller både för mig och Luran, sedan tvätt och tillagning av korvstroganoff. Men med lite tända ljus och en julskiva så blir de tråkiga vardagssysslorna genast mycket roligare!

En famn granris ska ned till matkällaren ockå, för ni vet väl att julgranar och ris mår bäst av att mellan landa på en inte allt för varm plats efter att ha stått ute i kylan? Annars chockar man sin stackars gran, och det vill man ju inte :-)

Finns det ork och lust på eftermiddagen när mamma/mormor tittar in så blir det eventuellt även en omgång saffransbröd, jag tror jag har allt hemma för ett bak. Jag orkar nämligen inte gräva fram bilen som ska finnas där ute någonstans under någon snödriva bara för att åka och handla ett paket jäst eller liknande.

Hoppas ni som tittar in här får en bra start på denna den första adventsveckan, och glöm inte att det första avsnittet av årets julkalender även går i kväll för er som missade det i morse! Själv ska jag invänta mannen, så vi kan skrapa den första lotten i vår adventskalender - snälla tomten ge oss tre lika belopp med massor av nollor?! Okej?



barnshoppingbloggen säger

Tipsar om en ny tävling på min blogg!

Vinst: en valfri ÅKPÅSE från Elodie details!

2008-12-01 @ 10:39:27
URL: http://barnshoppingbloggen.blogg.se/
camilla säger

Hi hi det blev ett litet (!) hus iallafall. Vad säger gubben om det då?

Vad du är duktig som snart fixat bort alla julklappar. Håller tummarna att julklappskassan fylls på med många nollor. Ha det bar. Kram C

2008-12-01 @ 12:21:59
URL: http://www.ulriksfors.blogspot.com
Sanna säger

=) Du är då för goooooo!!! Jag var på dollarstore igår men de hade inte skålen där!! Så då tyckte jag att vi kunde åka och hälsa på farfar i kramfors och se om den fanns där. Men då fick det vara nog tyckte Mattias och sa att jag kan lika gärna köpa orginalet snart =) Huset du pratar om måste jag missat såg inget sådant... Hoppas du får ordning på datorn snart.. =( Vill läsa hela tiden ju...

Kramar om dig vännen

2008-12-01 @ 13:44:05
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Sanna säger

Glömde nämna att på Onsdag får mamma beskedet hur lågnt det har spridit sig.. Sover inte så bra just nu och i skolan idag hade jag jätte svårt att vara med. Men det får vara så ett tag nu, känns bara lite jobbigt för det är så mycket i skolan just nu.

Kramen igen...

2008-12-01 @ 13:46:15
URL: http://sannasuppner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: