Kyligt ute idag

Temperaturen pendlar mellan minus 15-17 grader idag. Jag som hade planerat en lång promenad med vovven på tu man hand, men med tanke på att jag fortfarande är lite snuvig så får det bli en pysseldag inne istället. Tänkte fixa färdigt mitt trätråg, ett hjärta och eventuellt leta reda på mina vattenfärger och måla lite snöflingor på glas... Eller så är jag lat och kryper upp i soffan och läser en bok, det har nämligen inte blivit så mycket sömn i natt. Luran har varit kinkig, tänder, magonta eller förkylning, något var det... Men nu verkar hon hur pigg och glad som hellst! Och tur är väl det, för vi har sån evinnerlig lyx att vi blivit bjudna på middag ikväll :-) Trevligt! Får bara hoppas att pepparkaksbaket inte tar knäcken på I & N, det är ju så lätt hänt att degen hamnar i magen... På tal om mage, det måste nog ändå varit det som spökat för Luran i natt. Hon fick nämligen smaka både det ena å det andra i går kom jag på.

Nej, nu fick vi besök så nu blir det kaffe och saffransmuffins med vit choklad (jätte goda, rekommenderas!). Ha en fortsatt trevlig lördag!






vendela säger

Ja som sagt....bor vi i samma land?? Pratade nyss med de mina och hörde (precis som du skriver) hur kallt det är där nu! Här är det f n 5 plusgrader, småregn och ingen snö!



Fy tusan - den här årstiden har jag hemlängtan! Jag vill ju ha snö och kallt nu!



2008-11-29 @ 12:32:37
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Sanna säger

Hej vännen! Usch vad kalt ni har det, vi hade 10 minus och jag trodde jag skulle frysa ihjäl... =) Hinner inte ens blogga idag. men måste ju titta in till min kära vän... Hoppas du har det bra så hörs vi... Så får du pyssla på..

Kram

2008-11-29 @ 18:38:12
URL: http://sannasuppner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: