Fixa fika...

... till dagens träff på BVC måste jag ju göra. Tänkte passa på nu när lilla Luran tar en förmiddags lur. Då jag dissar bakverk och andra sötsaker för tillfället så är det fruktsallad som gäller (det borde ju dietisten dessutom godkänna ha, ha...), för äter inte jag bullar så ska banne mig inte någon annan göra det ;-P Och i ärlighetens namn är denna fruktsalladen riktigt god.

Fruktsallad (ca 10 personer)
1 fpk fryst mango
1 fpk frysta hallon
1 fpk frysta exotiska frukter
500 gr små vindruvor utan kärnor
2 st galia och/eller nätmelon (honungsmelon funkar också)
1 stor burk annanasringar

Tina de frysta frukterna, skär upp de övriga i lagom mumsbitar och blanda!

Tillbehör: Riven kokos, flytande honung, vaniljyoghurt, hackade nötter, riven vit choklad, krossade pepparkakor, glass, vaniljvisp... ta det som finns hemma helt enkelt!

Färdig att avnjutas! Snabbt, nyttigt och GOTT - lovar!



Kia säger

skratt Vilken tur! Nu ser jag fram emot fikat min vän! ;)

2008-09-24 @ 10:55:08
URL: http://blogg.aftonbladet.se/5738
Erika säger

Duu, det där var gryymt gott! Tack å bock! :)

2008-09-24 @ 16:46:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: