Tacos + lasagne = gott?!

Alltid samma dilemma - vad ska man laga för mat?! Så jag bestämde mig för att surfa runt för att se om jag kunde hitta något gott eller inspirerande, och hittade detta recept på tacolasagne. Två av mina favoriträtter i en och samma rätt - kan det bli bättre?! Denna måste jag ta och göra till mig och mannen i morgon!

Receptet är beräknat för 4 pers och är på 7points (alltså i grunden ett viktväktarrecept).

Tacolasagne  

400g nötfärs (max 10%)

1 stor gul lök

1 röd paprika

1 gul paprika

2 tomater

8 champinjoner

2 dl vatten

1 dl riven ost, gärna lagrad (max 17%)

3 tortillabröd  40g

2 dl tortillachips

1 påse taco kryddmix

2 dl salsa


Bryn färsen, skala och hacka löken och skär paprikan i små bitar. Låt löken och paprikan bryna med en kort stund. Häll i kryddmixen, späd med vatten och salsa och låt koka 5-10 min. Hacka tomater, skär champinjoner i skivor och blanda ner.


Smörj en eldfast form och lägg ett tortillabröd i botten. Varva sedan köttfärsröran och tortillabrödet. Avsluta med ett lager krossade tortillachips och strö över ost.


Gratinera i ung på 200 grader i ca 20min.


Servera med grönsallad, salsa, creme frache och jalapenos.

Visst låter det gott?! Seså, pröva du med så behöver du inte längre fundera över vilken mat du ska göra  ;-)






Faster A säger

Ja det lätt jättegott men det är inget som skulle funka här med tanke på min allergi=(

2008-09-25 @ 18:11:52
Kia säger

Men gud så gott det lät! Dock är jag inte övertygad om att mina barn tycker detsamma! ;) Kram

2008-09-25 @ 19:39:13
URL: http://blogg.aftonbladet.se/5738
Linda N säger

Det lät ju gott.... Måste kanske ta och testa den.

2008-09-26 @ 08:29:37
URL: http://lertorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: