Borde vs gjorde

Jag borde gått och lagt mig i tid i går - vilket jag inte gjorde (således är jag trött som en brunbjörn som inte fått gå i ide idag). Är det inte märkligt med alla dessa "borden" som man oftast inte gjorde, och som man redan på förhand vet att man kommer att få sota för - och ändå gör man det?! Eller är det kanske bara jag som är så urbota dum att jag konsekvent handlar mot mitt bättre vetande?

Nog om detta. Nu till något mer positivt - det kalla vädret har get med sig! Härligt! Morgonen börjades dock med att jag fick masa mig ut och skotta bort plogvallen framför bron, då det kalla har ersatts med snö. Enligt säkra (eller så säkra metrologerna nu kan vara - ibland kan man ju tycka att de verkar kasta tärning om vilket väder de ska presentera...) skall det visst komma 3 dm snö i dagarna. Jobbigt att skotta, men det resulterar i härligt skoterföre! (Vilket mamma Bus säkert uppskattar)

All denna snö väckte min längtan efter sommaren, men den stillades lätt med en jordgubbssmoothie. Medan jag njutit av den så har Luran klättrat upp och ner ur soffan x antal ggr (jag väntar bara på att hon ska ramla och slå sig - men det är väl så de lär dig?!).



Foto: Privat

En nyvaken Lura i morse, med världens finaste pyjamas ;-)



Nu ska jag ta och fundera över dagens "borden" som är:

* En promenad med vovven (om/när snön slutar att vräka ner)
* Hänga och vika tvätt  Insåg att detta var ett måste snarare än ett borde...
* Se om jag hittar en ny taklampa till hallen (takplafonder är ett guds straff till mänskligheten, jisses så mycket damm de samlar, för att inte tala om insekter av diverse slag...)
* Finns "mitt" tårtfat kvar tro? Måste undersökas!
* Handla hem lite matnyttigt till kylskåpet - gjorde mannen, tack!
* Bläddra igenom ellos för en eventuell beställning
* Köpa ytterligare tre muggar ur den serie jag köpte en mugg igår
* Fortsätta leta bokstavsstämplar, det lutar nog åt en beställning i Panduro iaf. (Panduros webb är ju helt crayzy, går ju inte att hitta något alls där. Men jag har ett par krokar ute på andra ställen så det ordnar sig nog ändå...)
* Busa med Luran
* Skruva fast grinden i hallen så Luran inte tar sig upp för trappan
* Se efter om tapeterna anlänt
* Lasera en spegel
* Dricka kaffe
* Fundera på vad jag skall utfodra familjen med till middag
* Plocka upp Dobbys gobisar på tomten - tjoho! Det slipper jag, de har ju snöat över ;-P
* Ta ett skumbad
* Ringa ett samtal
* Kolla mail arbete/privat
* Läsa lite i min bok
* ... inser att en dylik lista ALDRIG tar slut, när ett "borde" är avklarat så finns det genast ett nytt som står och knackar på dörren - frågan är då bara vad man väljer att göra... ;-)



Ida säger

Ja man tycker att de borde lära sig, vår grabb verkar ha lite svårt för det ;-) Men jag är faktikst förvånad över att han inte slagit sig mer som han har klättrat och farit. Numera har han även börjat och ska hoppa från saker.

2009-02-05 @ 10:08:39
URL: http://idasusanne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: