En vacker vinterdag...

...ser det ut att bli även idag här i Dorotea. Jag ska klä på mig och trotsa kylan för att sätta i motorvärmaren på bilen så jag och Luran kan åka och hälsa på gammelmormor Sandy i Grundsjö idag. Vi har lovat att vi ska inviga henne i blogg världen, hon ska i alla fall få se Lurans blogg - vilket hon ser fram emot! Jag tänkte packa med lite Marianne kaka också så vi har lite gott att fika medan vi surfar. Dessutom säger ryktet att Luran har ett stort paket som ligger och väntar på henne där, nämligen en present från Nanny Allan ;-)

Min lilla trollunge med byxorna på huvudet...


Foto: Privat

Luran är som ni ser fortfarande klädd i sin pyjamas, nu har hon dock tagit av sig byxorna helt och leker för fullt med den lilla röda dockvagn jag köpte till henne i går när jag var i Vilhelmina. Deras leksaksbutik går inte av för hackor, inte illa med tanke på ortens storlek! Jag passade även på att besöka en utförsäljning av en klädbutik som lägger ned i Vilhelmina. Där fyndade jag en lila slips till mannen inför det kommande bröllopet, så att han matchar mig OM jag bestämmer mig för den lila aftonklänningen istället för den natruvita/svarta axelbandslösa tyllklänningen. Kanske får ni hjälpa mig att välja klänning vad det lider...





cippe säger

klar det fins bloggar med lastbilar =)



både jag och tjejen kör lastbil men jag har ju brara C kort och tjejen CE så hon är väl mer man än mig då kanske?

eller?



2009-02-19 @ 09:26:04
URL: http://joakimrosdahl.blogg.se/
Anonym säger

Hej vännen!

Det låter som ett perfekt jobb, håller mina tummar. Ibland så måste man göra val som gynnar ens tillvaro ist för sina drömmar men det brukar bli bra iaf till slut.

Sista åren har jag haft en tjänst som innebär att åka runt på alla stationer så jag varierar mellan Järpen, Krokom, Ström, Hammarstrand och Östersund.

Till slut blir man lite sliten (efter 15 år), man vet knappt var man är när man vaknar på natten å ska iväg på larm. När jag är klar i Juni har jag lovat att jobba hemma så får jag se vad som händer så småningom. Det ordnar sig alltid.

Nanny Allan (F*k), visst menar vi samma...hi,hi? Du kan ju isåfall hälsa från mig (om han minns mig skratt*) Ha det gott. Kram

2009-02-19 @ 09:56:29
URL: http://ulriksfors.blogspot.com
Sanna säger

Vännen! vet du vad jag tänker på när jag ser den här bilden. jag ville ju så gärna ha lågn hår när jag var liten. Men det gick ju inte =(



Men i allafall hade jag förmågan till att rymma hela tiden, så när vi bodde i Gamelby så rymmde jag.



Pappa och mamma hittade mig nere på torget, med mammas strumbyxor på huvudet och där satt jag och slängde med huvudet. Hade strumpbyxorna som flätor.



Jag blev känd för alla visste vem jag var när jag kom gående och slängde med huvudet. =)



Så tack lilla luran för du gett mig ett minne, jag har ju som sagt stora minnesluckor i min barndom.



Jag både skrattade och grät när jag såg kortet vackra lilla prinsessa.



Sedan tror jag du blir vackeert i vilken klänning du än väljer, för vacker är du Therese...



Kramar om er alla...

2009-02-19 @ 10:17:05
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Jenny säger

vad säger du, vilken butik lägger ner? Georgssons?

2009-02-19 @ 15:12:12
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: