Familjen Glasögonorm

Mannen har gått här hemma och gnällt som bara män kan göra över huvudvärk de sista veckorna. Till sist blev jag less och uppmanade honom att boka tid hos optikern för att kolla synen. Men hans syn var det ABSOLUT inget fel på. Kunde det vara något annat? Kanske rent utav något farligt? Borde han kontakta läkare?  Jag nickade förstående som bara fruar kan, och sa att han ändå borde börja med att undersöka synen så han kunde utesluta ett eventuellt synfel.

Sagt och gjort. Tid bokades hos den lokala optikern. Och visst anar ni redan nu vart historien barkar? Japp, redan innan undersökningen var slutförd frågade optikern min man varför han inte kommit tidigare?! Brytningsfel så det skrek om det blev domen. Onsdagens eftermiddag ägnades därför åt att välja glasögon. Mannen kommer att se så belevad och klok ut när hans glasögon anländer. Jag får med andra ord en "ny" man snart" ;-) Och nu är jag inte hellre längre ensam om att ha glasögon i familjen - nu är vi två glasögonormar!





Har du glasögon?

(Denna fråga kan du bortse ifrån Lovisa, för vi veeeet att du har det - å du är jätte fin i dem. Så det så! Punkt.)





Förresten, ett stort TACK för era kommentarer igår vad gäller val av klänning till bröllopet. Men vet ni vad,  nu är jag ju ännu mer förvirrad! Så kan vi göra som så att ni ställer er på rad och räcker upp en hand när jag lyfter upp den lila respektive vita så tar vi en snabb omröstning? Hm, verka som det blev dött lopp. Knivigt.
 
Jag får nog klämma i mig i klänningarna och låta mannen komma med den avgörande rösten. Men han har ju å andra sidan ett konstaterat synfel så då kan det ju sluta hur som hellst...

Det är lika bra att jag bestämmer mig för den lila. Bilden gör den inte rättvisa kan jag meddela. Den skimrar otroligt vackert, och man känner sig lång, elegant och smal (!) i  den. Den vita känner man sig nog mer kort och lite mullig i då den kapar av ens siluett. Aftonklänning har man dessutom inte många tillfällen att bära som några av er mycket riktigt också påpekade. Den vita kan jag ha på någon trevlig fest i sommar (vi har ju två 30 åringar att fia i tjejgängen! *Blink*). Och som Carol skrev, vitt är egentligen förbehållet bruden + att den är knäkort vilket inte är ok enligt etikettboken. Dessutom har jag ju investerat i en lila slips till mannen så någonstans inombords hade jag nog bestämt mig för den lila utan att jag vetat om det själv...




Nu ska jag ta tag i dagens sysslor som bland består av att vika lite tvätt, dra ett varv med Roffy (vår dammsugare) och göra några tjälknölar till svägerskans bröllop. Jag måste även fundera ut vad familjen ska fylla magarna med till middag. Medan jag gör det ska jag nog plocka fram penslar och lite vit färg och sätta igång med ett pyssel... mer om det vad det lider.


Ha en trevlig dag, och ett stort TACK för att ni kikar in här hos mig och Luran.

KRAM









Faster A säger

Se där nu är lille bror oxså glasögonorm=)Men det är COOLT Hihi! Hoppas att ni får en toppen dag!! Vi ska handla så att ni slipper svälta på bröllopet!

2009-02-26 @ 08:10:03
Emelie säger

Linser nästan jämt men glasögon ibland.

Trivs i det.

Nu när jag köpte mina nya var Stoffe med och han var eld och lågor och ville sååå gärna ha ett par, dessvärre ser han perfekt, hihi

Inte halvt blind som en annan.

Angående golvet så ska veliga familjen vela ett tag till.

Vi kommer inte kunna bestämma oss på ett tag känner jag på mig.

Här är nästan all snön borta nu...sååå skönt, kan man ut och springa som bara den :-/.

kram kram

2009-02-26 @ 08:10:19
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/
Emelie säger

och angående klänningen så glömde jag skriva , men jag tycker den lila är ett jättebra val!!! Den ser superfin ut (och visst måste det vara "din färg lite", har inte sett så många bilder på dig i bloggen men någon såg jag och utifrån den så JA!)!

Kram

2009-02-26 @ 08:11:20
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/
Ingela säger

Bra val av klänning tycker jag!

Härligt med en "ny" man, ombyte förnöjer...

Nej, jag har inte glasögon =) Min man har, så jag kan oxå få lite ombyte...när han tar av dom!

Det lät som en fullspäckad men rolig dag! Vi ska till öppna förskolan, regnet öser ner :(

Kram Ingela

2009-02-26 @ 08:29:57
URL: http://ingelalala.blogspot.com
Sanna säger

Jo det blir väl snart att man ska när man bestämt sig... Funderat på klänningen så tror jag också den lilla.. Den vita är jätte snygg, men vad svårt... Den lilla punkt slut..



Angående jobbet så har jag läst fel som vanligt... Men det låter ändå roligt det är alltid trevligt med något nytt.. Det blir perfekt...



Ha en fin dag..

2009-02-26 @ 08:48:19
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Livet i byn säger

Jo jag har glasögon, dom börjar vara i pensionsåldern dom så snart måste jag åka till optikern jag med.



~Livet i byn

2009-02-26 @ 08:50:41
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Sanna säger

Hihii vi gick nog om varandra nu!! Jag måste fundera på det? Det är fyra kilo tills jag får bli guldmedlem. Men jag känner mig lite förvirrad hur mycket jag ska väga..



Måste få känna efter...



Jag har laggt ut mitt lilla pyssel =)



Kramar om

2009-02-26 @ 08:50:52
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Sanna säger

Tre kilo menar jag! Glömde viktnedgången igår =)

2009-02-26 @ 08:51:26
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Anonym säger

Gomorron på dig med!

Tänk för att jag också sitter här med min kopp kaffe, den tredje för idag. Ha ha, skickade min sambo till optikern för ngr månader sen pga huvudvärk som inte ville ge med sig. Detta slutade också med glasögon :) Dock med ett väldans fusk i användandet av dessa.

Du gör ett bra val som tar den lila, det är ju taskigt att bräda bruden med den vita fniss



Idag har jag fått en liten gäst i form av en liten söt jämthundtjej. Tyvärr så tål jag inte hundar så bra men jag tänker försöka att offra mig den här gången. Det är en vän och jaktkamrat till sambon som fick lite problem att hitta nån som kunde ta henne ngr dagar så självklart ställer vi upp. Önskar absolut att vi kunde ha en sån här varelse boende hos oss.

Nu ska jag dyka ner i studiernas värld igen, himlans tjat om dom men det är bara det som gäller nu, inlämningen är den 17 mars och den ska in till handledaren den 12e så nu är det bara att ge järnet.

Önskar dig en jättefin dag i det här snöyriga vädret. Kram kram

2009-02-26 @ 09:46:06
URL: http://ulriksfors.blogspot.com
Lovisa säger

hahaha ja tack då !



Min Jocke kom ner i morse å frågad vad ajg hade å mig sen kom ett sånt där smile som han inte kunde gömma å så säger han det blev ju bra.. skratta bäst som skratta siist nästa gång är det nog hans tur med glasögon oxå...



Ja precis ta den lila det e en riktig aftonklänning!!

2009-02-26 @ 11:07:47
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Jenny säger

hahaha du har övertygat mig om lila! Jag tror aldrig jag röstade faktiskt, jag kunde nog inte riktigt välja heller. Men dina argument är klockrena och jag tvekar inte en sekund längre. LILA! ;)



Tack för din information om besökstatestik. Kanske måste skriva c-uppsats om det där. ;)



Jämthund, det var som tusan. Det var lite otippat faktiskt, fast eg inte då ni båda är jägare! :)



Ja det där med bilderna är ju sjukt mystiskt. Har du photoshop förresten? Tänkte eftersom jag ska lära dig det någongång. Har ju inte tänkt på fråga om du har programmet?



Kramar

2009-02-26 @ 12:25:39
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/
Tekla Maräng säger

Men hur har jag missat att man fick vara med om att rösta på klänning till bröllopet?!

Den lila absolut. Vad härligt det låter att gifta sig ute i det fria och att ta sig dit med skoter och se sprakande eldar, det kan ju inte bli fel.

tjälknölar som är så gott, mums. Visst jag har haft glasögon sedan 12-årsåldern tror jag.

Oranget hus det är väl bra då syns det hehehe med tanke på era glasögon. Hade du skrivit chockrosa så hade jag nog lyft på ögonbrynen och att det eventuellt hade ställt sig ett par hårstrån på armarna.

Kramar Marie:)

Ps. gissa vilken färg jag har i vardagsrummet på tapeten?

2009-02-26 @ 12:37:56
URL: http://teklamrng.blogspot.com/
Moster Carol säger

Woho jag jublar nästan av lycka!!! ;-D Det är sällan att det blir som jag väljer och tar du den lila klänningen på bröllopskvällen så är det nog den FÖRSTA gången som jag gissar rätt! Haha...

Ha en underbar kväll!

Kommer kanske förbi imorgon kväll om ni är hemma!

Kram Kram

2009-02-26 @ 19:02:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: