Snart alla ♥-dag!

Jag har börjat smyga fram lite rött och hjärtan här hemma, för om mindre än två veckor är det ju alla hjärtans dag. Nu när större delen av nedervåningen går i vitt, ljusbegie, brunt och grått är det dessutom skönt att få in lite färgklickar som piggar upp.


Foto: Privat


Foto: Privat

Jag blir aldrig vuxen... jag älskar fortfarande nallar. Den översta nallen är nog något som följt med någon alla hjärtan dags present från/eller till mannen, minns inte riktigt. Den nedersta nallen fick i alla fall Luran av kusin Elias när hon kom hem från BB.


Foto: Privat

Mina två änglar med hjärtan åkte fram, liksom den röda skålen som jag fyndade i julas. Jag måste ju ha mitt socker i något så pappa kan dricka kaffe i någon ordning då han tittar in. Han är nog den ende som fortfarande använder socker till kaffet i dessa hysteriska nytto tider...


Foto: Privat

Kanske inte så rött, men mitt Walther & Co hus pryds även det med ett litet hjärta! Förresten, det står på min nya "skryt" hylla som jag satte upp i går kväll när tapeterna torkat. En sådan hylla måste man ha enligt de allra flesta inredningsbloggar. Där ska man sätta de prylar man vill visa upp, tex senaste investeringen från Green Gate, påskharen från Maieleg eller gärna flashiga och dyra kokböcker. Själv försökte jag få Luran att sitta där, men hon tyckte inte det var någon bra idé... ;-)


Foto: Privat

Ha, ha... på tal om inredningsbloggar - så fort man får en smygtitt i dessa bloggar av de underbara kök som de allra flesta har så slås man av hur uppenbart "home styling inspirerande" korten är. Stora skålar med färska grönsaker och örter, gärna ett rykande färskt lantbröd som ligger halvt uppskuret på en skärbräda ska det vara. Och absolut INTE citroner och lime i skålar, det är ute! Istället ska det visst vara rödlök och kronärtskockor. Tyvärr hade jag varken rödlök eller kronärtskockor på lager, så håll tillgodo med mitt RÖDA garnystan. Matschande så det förslår! Ha, ha.

 
Foton: Privat

Även i vardagsrummet har jag smugit in lite hjärtan och rött, några ljus och ett par kuddar fick det bli där. Något mer kan det just inte bli då Luran har så långa fingrar...

Nu saknas bara en bukett röda rosor och en fin present till mig. Host, host. (Jag vet att mannen tjuvläser...)



Jenny säger

hahaha vi hade faktiskt dragit en burger innan vi fotade bron. ;) Så helt felkopplad är du inte!

Ja alltså, jag tänkte tanken själv också. Vart fasen svarar jag dig? Jag har ju som inte fattat allt ännu. ;) Men det kanske är smartare att svara i din. Då tappar du ju inte bort svaret? Trevlig söndag till er med!

2009-02-01 @ 11:54:50
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/
Familjen Enfeldt säger

Hoppas att ni har/ Haft en bra dag!? Saknar er!! Vi hörs sedan i veckan om en date in förbröllopet?! Kram i massor

2009-02-01 @ 15:47:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: