Köttbullar, minusgrader och inredningsdrömmar

Pannan är glödande het för jag eldar så att det står härliga till (men jag grämer mig allt lite då jag vet att vedträna jag eldar är en potentiell guldgruva). Jag tycker om att ha det varmt inne, och när termometern visar på drygt 25 minusgrader ute gäller det att ligga i på eldningsfronten - vill ju inte att golven ska bli kalla så Luran blir sjuk!

Någon tur ut i det kalla vädret blir det nog inte ännu på ett tag, för vovven drog upp på övervåningen till sin säng direkt efter han fått frukost och morgonkissat... och han lär nog inte dyka upp än på ett par timmar. Snacka om innekatt :-)

Jag och Luran får vara inne och mysa istället. Tror jag ska leta fram en Harry Potter film eller en bok ur mina gömmor, eller varför itne sticka färdig min andra Åremössa? Trodde inte jag skulle bli så "fast" i handarbetandet, men jag funderar redan på vad jag ska ta mig för härnäst. Tror det blir till att virka mormorsrutor till ett litet överkast till den lilla utdragssäng som jag skall renovera och måla till Lurans rum. Mormorsrutor i olika rosa och röda nyanser borde bli snyggt. Jag har dessutom hittat en vacker rosa randig tapet som jag funderar på att sätta upp i hennes rum (men det är ett projekt som jag tar tag i EFTER hallen och köket).


Foto: Mio




Barnrummet från MIO ovan är min inspiration till makovern av rummet som skall bli Lurans. Färgerna kommer att vara främst vitt, men med massor av inslag av rosa och rött. Temat blir nallar och prinsessor. Prinsessgardiner, liksom en gullig nallelampskärm är redan inhandlade och ligger och väntar på att få flytta in i Lurans blivande rum... Och självklart får Luran då även en egen liten rosa sänghimmel. Jag måste nog kolla på blocket eller tradera efter ett stort vitrinskåp eller liknande som jag kan måla vitt och ha Lurans leksaker och böker i... Inredningsdrömmar lyser verkligen upp vardagen!

Vad gäller matfronten så har jag verkligen dålig fantasi för tillfället. Jag måste nog ta och börja skriva veckomenyer igen. Idag blir det dock hemmagjorda kötbullar och stuvade makaroner till middag, och i morgon tänkte jag mig någon variant av tacos/tortillas. Har jag ork ska jag slå mig på ett kamskok (palt) i helgen, jag måste bara låna storgrytan av mamma. Men då brukar det ju å andra sidan sluta med att hon bjuder hem oss på kams istället ;-) HINT, HINT

Nej, nu ska jag busa lite med min lilla Lura - ha en fortsatt trevlig dag!




Marianne säger

Vilken tur Luran har som har en sån pysslig och duktig mamma!! Hennes framtida tjejkompisar kommer vara grymt avundsjuka och springa hem till sina stackars föräldrar och begära att få lika fint!! ;)

2009-01-15 @ 14:04:26
URL: http://mammamarianne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: