Välkommen och tack!

Idag har det äntligen hänt lite här hemma, bland annat har tvättbergsmonstret bekämpats. Men ännu är inte slaget vunnet, jag måste fortsätta kampen i morgon. Jag har däremot fått tummen ur och satt upp mitt lilla väggord ovanför spegeln i hallen. Det blev mycket bra tycker jag - nu måste väl besökare ändå känna sig välkomna?!



På tal om att känna sig välkommen, jag har gjort en välkommen skylt till familjen idag. Jag tänkte sätta den ovanför ytterdörren, alternativt ovanför dörren till vår sommarstuga. Jag fick blodad tand och ska nog ta och göra en matchande brevlåda också till familjen. Vår gröna brevlåda i plast är verkligen ful... Jag ska dock först inhandla lite lack så att brädan/lådan tål väder och vind efter de stämplats.



Och på tal om brevlådor, så kom jag på att jag glömt att visa min fina mini postlåda från Bruka Design som Jenny och Benny fixat till mig - tack snälla ni!



temat tack kan vi fortsätta, då Angelica och Oliver var förbi på eftermiddagen med en söt liten födelsedagspresent till Luran lite i efterskott. Och gissa om Luran pussat på bilden av Oliver - tur den är inplastad...



Sist men inte minst ett stort tack till Sanna, Mathilda och Wilhelm för idag, dels för gott fika (Luran satte i sig 3! muffins, så då kan ni kanske förstå hur goda de var...) och trevligt sällskap, dels för en kasse full med kläder som Mathilda vuxit ur och som Luran nu istället fick. Det var alltifrån ytterkläder för vinter och vår, till vackra sommarkläder. Finska märken av riktig kvalité och en massa knappt använda saker, ett urval av allt det fina ser ni nedan. I dessa slit och släng dagar är det kul att kunna återanvända saker!






Jenny säger

Men precis, jag kommer ju på lite då och då att jag skulle ha frågat Benny eller dig om du fått postlådan, men jag glömmer det ständigt! :D Men nu vet jag att den kommit fram iaf! Bra! :)

2009-03-19 @ 18:25:40
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/
Lovisa säger

Å så fina dina skyltar är å vad fint det blev i hallen med välkomms ordet !!!

2009-03-19 @ 18:38:56
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Petra säger

Va fint väggord!! Super snyggt.

OCh skylten du gjort! Du e duktig!



Ja de e så bra att man kan ärva kläder. De e suvveränt. Ja menar när de e så små hinner de ej slita ut dom innan de växt ur dem.



JO jag blev super nöjd. Ska fota platsen strax vart jag ställde den. Den ska stå där på min verandra till jag köper en tavellist. Eller så får den stå kvar. DEn passae bra där.



Kram på er



2009-03-19 @ 18:42:21
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Sanna säger

Men tack ska du ha själv! Det finns många som inte gillar begagnat, så jag var mer än glad att kunna ge bort lite kläder. Hoppas ni får mycket nytta av dom :) Ha det så gött!

2009-03-19 @ 19:17:02
sanna säger

Men jag tror jag smäller av, jag stod och titta på de orden idag på butiken.. Varför är jag förvånad ens..



Det blev underbart fint..brevlådan älskar jag verkligen..Är sugen på den lilla i hallen..



Jätte fina kläder, skulle önska att man hade någon att ärva efter ibland.. Så tacksamt...Syskon kanske =)



Jo du vännen här stänger de igen affär efter affär jätte tråkigt... Flera butiker, bara de inte stänger igen mina inredning butiker så är jag nöjd..



Själv så har jag redan ont ikroppen, undrar hur det ska kännas i morgon. jag som ska med en vän till drakborgen i morgon och leka.. Ajaja säger jag bara..



Ha en fin kväll vännen.. Måste vissa sedan vad jag köpte idag på vår butik.. =)



kram

2009-03-19 @ 19:37:04
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Malin säger

Du är så duktig vännen på det du gör! =)

Måste nog beställa en bräda jag med =) Ska bara klura ut vad jag vill att det ska stå på den. Jag återkommer med det sen! Det lovar jag! :p



Stora kramar till er!

2009-03-19 @ 19:58:00
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Emelie säger

Låter som en härlig dag!!!

Ojj vad du hinner pyssla!

Du är hur duktig som helst, dina brädor är superfina.

Kram kram!!!

2009-03-19 @ 20:46:45
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/
Mari säger

Va kul att du fått brevlådan nu, visst är den gullig? Såg att de fått in massor på IEMS en rosa jättesöt en. Nåt för Luran kanske??

Så gott att få lite/mycket kläder, ser ju superfina ut, går ju åt massor av kläder i den åldern och speciellt när de är på dagis.

Vilke underbar födelsdags present..har aldrig sett något sånt innan fast jag har ju inte småbarn lägre utan bara storbarn...





Så fint det är med väggord, kan inte begripa varför jag inte får ändan ur vagnen att skaffa ett...men så blir det ibland.



Nähä!! Nu ska jag kolla lite på HV, de ledde med 2-0 innan jag satte mej, spännande.



Kram och ha en bra fortsatt kväll!!!!

2009-03-19 @ 20:58:10
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Carola säger

åh idag kom min ena fina bullebräda..funderar på att ögra ett bullerum åt lisa:)



så fint med familje skylten..så skulle man ha:)



Förstår hur du menar, min dotter har haft det jättejobbigt och man vet inte alltid hur man ska göra/vara..rädd att säga och göra fel..

kram kram

Carola med ont i örat..

2009-03-19 @ 21:41:54
URL: http://mammacarola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: