Liten lägesrapport

Så var veckans första dag avklarad (så gott som i alla fall). Luran hade störtat från trappen ute på förskolan idag, så hon har ett nytt skrubbsår att lägga till samlingen. Kanske lär hon sig nu att man inte ska leka i trappen? Förmodligen inte... Speedad som bara den har hon varit ikväll, men nu sover hon äntligen sött. Hoppas bara att hon inte är påväg att bli sjuk igen, tyckte hon tog sig åt öronen innan hon somnade :-(

Sover gör även Bus, det tar på en liten kille att "jobba" hela dagarna (han åker nämligen med mannen i lastbilen nu när han är liten och inte kan lämnas själv). Storebror Dobby myser ute på altanen, är skönt att slippa "lillebror" en stund. Och på tal om hundar, släkten har utökats med ytterligare en valp. Det är Enfeldts i Gafsele som hämtat hem en liten svart lurvtuss, jag tror det var en tysk mellanspets, som lyssnar till namnet Bella.

Ikväll har jag pysslat med en liten ansökan, slagit in ett paket till världens sötaste bäbis och posta ett annat paket till en liten kille som snart fyller år. Det ska bli så kul att träffa er i slutet av månaden!!! Pappas födelsedagsöverraskning är dessutom bokad och klar, det är så skönt att bocka av saker från den mentala "att-göra-listan".

Nu Mannen som talar med hundar, en snabb dusch och sedan natti natti.

Trevlig kväll!


Kvällens tävlingstips:



Tävla hos Helena, avslutas 9 maj.





Petra säger

Men lilla Luran, hoppas hon klarar sig!



Ja han e lite lurvig. ha ha



Ha en trevlig kväll!!

Kramar

2009-05-04 @ 20:35:36
URL: http://zupermamman.blogg.se/
lolla säger

hejsan

du skriver nästan lika som mig ang.måndag att den är till ända.... resten av veckan går nog lika fort

Är hundlös nu när John åkt hem med Dixon det är så tomt måste nog skaffa mig en egen, vet inte riktigt vilken sort jag vill ha ....

ha en skön natt kram lolla

2009-05-04 @ 21:14:22
URL: http://lollashus.blogg.se/
sara säger

Stackars lilla Luran. Pratade med min kompis för en stund sen, och hon berättade att hennes dotter, min lilla guddotter hade trillat ner för deras stentrappa idag. Hade en megastor bula i pannan. Dessa ungar...att de aldrig lär sig. Man blir ju så rädd när de trillar i trappor.



Sov gott :)

2009-05-04 @ 23:08:00
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Nina säger

Stackars Svea =( Inge kul då det händer olyckor, tur att det gick bra!

När jag va lill liten ramla jag från en köks stol och fick hjärnskakning. Kan va förklaringen till varför jag blev som jag blev, haha!

Ha det gott kära Therese!

Kram

2009-05-04 @ 23:57:53
URL: http://ninuz.blogg.se/
Mari säger

Så Dobby har semester på dagarna från familjen små "odågor", förstår att han njuter av lugnet.

Jadu trappor kan hoppa upp och slå en hårt i skallen jag vet. Trillade utför en i nyktert tillstånd och blev en tand fattigare. Tur att det gick som det gick för Luran och som sagt var en skrapsår till samligen till.....



Det var visst bra en övergåenden trend med skobyte...ja gummistövlar är bekvämt och smidigt att hoppa i.





Jobbade igår kväll och sen fick jag lite besök fast sent blev det för han jobbar ständig kväll sicket pusslande för lite date. Vet inte vart det leder till vi känner nog lite på varandra ännu. Har inte diskuterat det närmare.





Ha det så supergott och kram!!



Ska snart till tandläkaren och laga en bit på tand som jag antagligen svalde förra veckan....en rejäl bit. Hoppas det går att fixa till rimlig penging vad det nu betyder hos tandis.



2009-05-05 @ 06:18:30
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Livet i byn säger

Sommarens söta är härlig, jag har klickat hem den :0) Är ju svag för vackra bilder och det innehåller den.



~Livet i byn

2009-05-05 @ 06:59:07
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Bus säger

Hej!

Stackars liten. jag minns att pojkarna också var både gul och blå i den där åldern. Världen skulle upptäckas och det kostade ibland. Tur att det för det mesta går bra.

Vad duktig han är lilla hunden Bus som är ute å åker lastbil om dagarna. Jag är också uppvuxen i en sådan fniss

Hoppas att ni alla har det bra och att sötaste lilla Luran lurade bort öronvärken. Må så gott. Kram

2009-05-05 @ 08:49:43
URL: http://ulriksfors.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: