Adoption & tips till picknicken



Jag har ju glömt att visa er Kossan Kajsa, min senaste adoption från Lolla.
Titta in till henne om ni är sugna på ett eget virkat kontverk!

Och en varm sommardag är det inte dumt att packa picknickkorgen med nybakta bullar och iskall mjölk. Problemet brukar vara att frakta en tetra som öppnats - inte det lättaste, Själv har jag varit på jakt efter gammla mjölkflaskor, men hittade till min förtjusning denna flaska för en ynka guldpeng på Dollar Store.

Den är gjord i glas så man får vara lite varsam, men den är verkligen ett fynd anser jag. Perfekt när man ska packa och åka till sommarstugan, eller snarare när man ska hem och har en halv mjölk liter kvar. Istället för att spilla bort den häller man upp den på glasflaskan och skruvar på korken. Dessutom är den så vid upptill att man utan problem kan lägga i isbitar så mjölken verkligen håller sig iskall. Toppen!

Ps. Tyck gärna till och var med i min tävling där du kan
 vinna den seLes bräda du föreslår! Ds.



Amanda säger

Lolla är så himla duktig. jag är helt kär i hennes giraff! :o)

Kossan var också fin!



Hoppas ni får en fin dag idag!

Kram

2009-05-26 @ 12:39:01
URL: http://creyla.blogg.se/
tofva säger

Vilken rolig flaska! Bra tips där måste jag säga:)

Kul att du hittade till min bloggis, det är så roligt med nya bloggar som man tidigare inte känt till! Vad roligt att ni har varit på älg safari också:D haha. Hoppas du har fint väder där du håller till. SOmmaren är här! Yeeej Kram Tofva

2009-05-26 @ 13:11:29
URL: http://tofva.blogspot.com
Nina säger

Ja du behöver inte alls ge Herr Pallkrage något vatten idag! Han har fått nog mycket vatten skulle jag tro ;-)

Tänk om man då ändå slapp gå varenda dag =(

Man skulle ha fått andra gener än dom man har!



Nej nu äre dusch som gäller och sen fara ner på BVC med Sam!



Kram kram

2009-05-26 @ 13:31:23
URL: http://ninuz.blogg.se/
Petra säger

Hej!

Tittar in snabbt bara idag. Ska läsa allt imorgon.

De e mkt nu, dels kräksjukan sen epelepsin o pluggandet. de två sista har inte gått så bra ihop nu så de e mkt.

Men jag e snart tillbaka helt igen.

Saknar er ju!

Massa kramar

VA rädda om er!!

2009-05-26 @ 19:39:28
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Mari säger

Så mysigt att adoptera en ko, lite annorlunda om man säger så. Bedårande söt är den iaf.



Kram och ha det så gott!!

2009-05-26 @ 21:05:56
URL: http://marityrenia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: