Underbart!



Ute skiner solen och förmiddagen har tillbringats med goa grannarna. Vår stora björk är nu ett minne blott. Kvar är endast en stor stubbe som jag naturligtvis har ett planerat projekt kring (till mannens stora förtjusning *ironi*). Grannen och mannen har åkt med stockarna från björken till svärmor och svärfar för att den så småningom ska bli ved. Som retur skulle mannen ta den gamla spegeldörren jag fått av svärmor. Jag är som ett barn på julafton! Det ska bli så roligt att sätta igång...



Men det får bli en annan dag, för på eftermiddagen åker vi till Byn för middag hos mor och far.  Vi måste ju se om Bull-Erik (deras valp) blivit ännu större sedan sist! Jag tänker även titta in till en speciell vän som fyllde 30 år igår och gratulera henne. Helt otroligt, vi har hängt ihop sedan vi kröp, och nu har vi själv barn i nästan samma ålder. Kul med en sådan vän som man följt genom livets alla skeden. Det är riktig vänskap ♥



Ps. Både rabarber och pepparrot är nu planterad. Jag gjorde en kanongod rabarberpaj i går så nu längtar jag tills jag kan skörda min egen rabarber. Herr Pall Krages örter har klarat natten rätt bra då jag bäddat ner dem under en växtduk, dock hade basilikan inte klarat natten utan frusit bort :-( Så jag får komplettera den längre fram. Lika bra och vänta ett par veckor innan jag åker till Genbäcks igen, för känner jag mig själv rätt kommer jag nog ta död på fler av mina kryddor och örter :-/ Ds.



Livet i byn säger

Va? Är inte mannen förtjust i dina projekt? Inte min hellre kan jag lova...



~Livet i byn

2009-05-17 @ 13:20:43
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Petra säger

Så fina bilder!! Mysigt. Ser så somrigt ut

2009-05-17 @ 18:52:28
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Caroline, LINA FRANKღ säger

Kikade runt och hamnade på din blogg :-) Kika in på min med om du vill läsa massor om mig, min chihuahua Tindra och massvis av shopping! Givetvis bjuder jag på en hel del massa bilder också :) Enjoy!

2009-05-18 @ 13:27:27
URL: http://carolinefrank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: