Hotell Wilhelmina

 



Ikväll
ska vi avnjuta en 3-rätters på Hotell Wilhelmina.
Det är svågern som fyllde år i höstas, som sent om sider ska få sin 30-års present
i form av en lyxigare middag med mat och dryck i trevligt sällskap ;-)

Mormor dyker upp och skall vara med Luran, så det ska bli riktigt underbart
att verkligen få sitta ner och avnjuta maten utan att behöva ha koll
vår lilla virvelvind, numera även känd som "kloakråttan" efter sin
förkärlek att stoppa saker i toaletten...

Så dagens lyxproblem kommer för mig dels att vara vad jag ska ha på mig,
cirkustält nr 1 eller cirkustält nr 2, dels vad jag ska avnjuta.

Starkast kandidater vad gäller förrätter är Hotell Wihelminas sikromstoppade skagenröra
som serveras med balsamicoslungad plocksallad
, men en toast med chevré och gingravad älg
 som serveras med hjortronmarmelad och cognacsflamberade fikon
kanske är väl så gott?!

Till varmrätt får det nog bli kräftconfiterad röding med tryfferade
mandelpotatis kroketter som serveras med vitlöksfrästa kräftstjärtar
,
fast väl på plats lär jag säkert ändra mig beroende på vad de övriga i sällskapet beställer
- det är lite typiskt mig *fniss*

Men efterätten är jag i alla fall rätt säker på att det blir
champagnemarinerade skogsbär som serveras med
Malibusmaksatt vit choklasmousse samt knäckflarn
.

Hm... undra just hur man bär sig åt för att bli en sådan där undercover avsmakare
som reser runt i världen och avnjuter olika restaurangers matsedlar för GM:s räkning?

Kanske fungerar det att se lagom mysko ut och ta fram ett block lite diskret
och föra små noteringar och ställa lite kufiska frågor till personalen?

Vips så får man världens service och så bjuder huset naturligtvis på notan *drömmer*

Nepp, dax att hoppa i duschen och göra lite nytta!




* * *



Var gärna med i min tävling där Ni kan vinna en budskapsbräda med
en vindpinad nypa på för att fästa ett kort endera på er Ögonsten eller
på er Busunge - tävlingen hittar Ni HÄR.



Tävlingen avslutas den sista januari 2010.







Anne säger

Morrn!

Vad underbarrt att komma iväg och äta gott i lugn och ro!

Cirkustält ler äh, som gravid är man ju ständigt ursäktad, de ser inte vad man har på sig utan fokuserar bara på magen!

Ha en skön och mysig dag vännen!

Kram

2010-01-23 @ 09:48:05
URL: http://www.systeranne.wordpress.com
Angelica säger

Ja, det var riktigt surt men jag hoppas att iaf några bilder finns kvar på kameran.



Och tack så mycket för gratulationen, jag fyllde år igår!:)

2010-01-23 @ 10:04:16
URL: http://gekaeriksson.blogg.se/
Emma säger

Vad mysigt och jag hoppas maten smakade bra!

Vi var oxå ute och åt igår och det är verkligen lyxigt!



Önskar dig en bra lördag

Kramizar

2010-01-23 @ 10:06:34
URL: http://liljan.blogg.se/
lolla säger

hejsan

det ska väl bli härligt att bara sitta och njuta av god mat och gott sällskap.

Ta du cirkustält 1...hihi...men det är inte långt kvar till magen är tom nu..så försök njuta av din stora bulle...

kramar lolla

2010-01-23 @ 10:14:55
URL: http://lollashus.blogg.se/
AnnikaS säger

Det låter som att ni har en kväll värd att se fram emot. Jag tror att du kommer vara superfin oavsett vilken av alternativen du tar på dig. Njut nu av en härlig dag och en riktigt kul kväll!

kram Annika

2010-01-23 @ 10:47:03
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Elise säger

Usch, det låter som om du har riktigt jobbiga problem framför dig... eller... ohh vad jag också vill följa med! :D



Toasten till förrätt lät himmelsk, hoppas ni får en underbar kväll! :)

2010-01-23 @ 11:20:39
URL: http://esajl.blogg.se/
sara säger

Hej Therese...

Du är för go du.. tycker gott du kan gå med i facebook..hihi

Har knappt tittat in i nån blogg den senaste tiden. Känns som om så fort jag gör det så får jag lite dåligt samvete och känner att jag måste skriva eller blogga. Knepig känsla. Därför har det varit lättare att bara gå in på facebook :)

Men jag saknar verkligen alla goa kommentarer. Tack för att du kikar in till mig och lämnar små sådana ibland. Nu har vi äntligen bokat vår resa, vet inte om jag skrev det innan. Har varit i kontakt med Sara(Thaison) och ska hälsa på henne när vi kommer dit. Ska bli jättekul!! Nu fattas bara en resa upp till Dorotea för att träfa dig och Nina ;)



Helgen komme rnog spenderas hemma, är genomförkyld. Tur man är ledig... Har huset fullt av ungar. Är barnvakt till tre stycken, men vill helst krypa ner i sängen igen.

Nu ska jag titta på alla dina underbara inlägg och se vad jag missat för kul.

Ha en fin helg. Många kramar

2010-01-23 @ 11:49:09
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Johanna säger

Vilken lyx! Njut så mycket du bara kan & ät lite för mig med :)

2010-01-23 @ 13:54:47
URL: http://skuggis.blogg.se/
Mamma Russin säger

söta du..



vilken kväll ni kommer få.. njut lite för mig med..:)



ha det så trevlig nu, kramar

2010-01-23 @ 16:51:50
URL: http://enburkrussin.se
Erika säger

Jag råkade ut för några "provätare" från Sveriges bästa bord när jag jobbade i Umeå å den ena såg då inte mycket ut för världen...jeans å rutig skjorta a´la arbetsskjorta typ....men dom avslöjade sig på sina frågor! :) Så en "tältklädd" blivande mor får garanterat åka ut å äta lite! ;)

2010-01-23 @ 19:54:24
URL: http://tallbacka.blogg.se/
Linda säger

Ååå vad mysigt det låter, är inte så ofta man är ute och äter efter man fick barn så passa på och njut av kvällen och den goda maten.

Kram

2010-01-23 @ 21:34:58
URL: http://uppochnervandahuset.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: