Pressa skor och tomater




Nu har jag lagt in lite "Ernst tomater".

Det doftar riktigt gott, och är fantastiskt vackert
att se på - förhoppningsvis smakar det minst lika bra!

Dock måste burken fyllas på med lite mer vinäger
och honung i morgon då jag trots skåprensning
inte
kunde toppfylla burken...






Förutom att lägga in tomater har vi i dag
varit till Strömsund och Dollar Store där Luran
köpt sig ett par nya "pressa" skor (prinsesskor).

Och i vanlig ordning lämnar man inte Dollar
utan att göra i alla fall ett par fynd...

Jag fyndade en kanna och ett set med burkar (!)
som ni givetvis kommer att få se framledes.

Barnen fick supercharmiga muggar och
samt flaska och smörgåslåda - perfekt till utflykten!






Ett besök på Frasses blev det också då Luran ville
äta hamburgare och leka i bollhavet
sin semester.

Och ni må tro att vi var en rolig syn då vi
knatade in där...

Luran hade prinsesstiara, örhängen, ring och
sina pressa skor
som gjorde att hon vinglade
fram som en kraftigt berusad person.

Undertecknad hade just öppnat en kolsyrad mineralvatten
som bubblade över med resultatet att det såg ut som
jag kissat ner mig (till Lurans förtjusning!).

Behöver jag säga att farmor och Bogge höll sig
några meter bakom oss och låtsades inte känna
patrasket framför
?!
*fniss*






Summa sumarum har vi haft en toppen dag!

Och jag höll på att glömma, mitt första loppisbesök
för sommaren
avklarades också.

Med mig hade jag ett fynd för 20 kr,
en sak jag letat efter länge men som alltid
kostat mer än vad jag velat betala...

Kika in i morgon så får ni se vad jag fyndat!

Ha nu en fin kväll och tack för
att ni kikar in hos mig







Åsa säger

Nice

Det låter verkligen som om Ni haft en härlig dag kram Åsa

2011-07-04 @ 21:17:36
URL: http://mammasgullunge.blogg.se/
Hemlängtan säger

Ojoj vad du fyndar, härligt!

Jag har ju helt missat Ernst. Vilken dag och kanal?



Kram, Jenny

2011-07-04 @ 21:35:30
URL: http://www.minhemlangtan.blogspot.com
ansepanse säger

nog ser inläggningen vacker ut :) vilken härlig dag ni haft :) kan riktigt se den kluriga Luran vingla fram där :)

kramar vännen

2011-07-04 @ 22:02:37
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Johanna - Bf 10 September ♥ säger

Bra dag ni haft! Tomaterna ser goda ut!

Sv: Klart hon ska ha med dom i sängen, haha! Kevin har tryckt in ett mini-minneskort i minneskorläsaren, så jag sa till Pillan imorse att hon kunde leta upp en usb-sladd, så kan hon ju föra över bilderna till datorn ändå. Men lovar att visa så fort jag får bilderna :)

Nu ska jag krypa till kojs, go'natt vännen!

Kram

2011-07-04 @ 22:14:10
URL: http://skuggis.wordpress.com
Katrin - mamma till Leo säger

Vad duktig du är! Och det ser onekligen mumsigt ut ;)

2011-07-04 @ 22:37:55
URL: http://vardagenvar.se
lolla säger

hejsan

hoppas ni sovit gott!!!

de där tomaterna ser ut att smaka riktigt gott

kanske skulle man testa.

nyfiken jag blir på ditt loppisfynd!

sitter på jobbet och kollar runt lite,här är det lite barn så vi städar för fullt på fritids

kram lolla

2011-07-05 @ 07:28:06
URL: http://lollashus.blogg.se/
Catharina säger

Spännande med ditt nya lilla fynd! Tack för tipset men stackars dig med alla uvi genom åren. Inte kul. Ha en go dag nu så hörs vi, kram! Är det förresten bättre med infektionerna nu?

2011-07-05 @ 07:54:14
Susan säger

En underar dag verkar det som. Hihi.....förstår att dom kanske höll sig lite bakom er;)



Kramar

2011-07-05 @ 08:56:29
URL: http://gullix.blogg.se/
Linda säger

Hihi, med barn kan man se ut lite hur som efter en stund:)

Har dom bollhav på frasses? eller förstod jag fel där?



Nästa gång måste ni komma o fika!



Kram

2011-07-05 @ 10:13:22
URL: http://uppochnervandahuset.se
Mamma Russin säger

"fnissar gott"



vilken syn det måste varit.. :)



Stina fick med ett par pressa skor som vi hittade på fyndloppisen vid stranden.. oj så hon klackar omkring i dom och vickar och svänger, haaha.. Men hon tycker att hon är såååå fin i dom.. kan tror att Luran är lika fin och har liknande snygg gång i sina pressa skor.. :)



så fina burkarna blev, vet du hur länge de bör stå innan man ska smaka på dom ? Ernst hade visst haft en burk stått hela sommarne och han åt av så de verkar så sig länge iaf.. :) har man dom står framme eller måste de in i kylen tro?



här fick vi ställa in dagens planer pga illamåendet.. :( så Stina och jag har ätit frukost i sängen och kollar svtB.. ;)



KRAAAM

2011-07-05 @ 10:32:48
URL: http://enburkrussin.se
Emelie - Mamman som älskar vitt säger

Hihi ja, den känns så bra :) småkikat lite igår. Men ska lägga mig i soffan snart å läsa tänkte jag =)



Såna där tidningar vill jag läsa i lugnan ro! hihi =)



Åh vad gott! Jag ska prova göra dessa å handla hem allt nästa gång vi åker å storhandlar =) Mums!



Kram<3

2011-07-05 @ 13:44:02
URL: http://njutensmula.se
Elise säger

Hahaa! Precis samma sak hände mig (med mineralvattenflaskan) när jag skulle in på dollar i svenstavik! :D Vilket sammanträffande, dock hann det som tur var torka innan jag gick in... såg ut som om vattnet hade gått med buller och bång...

2011-07-06 @ 21:59:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: