Flyttfåglar och gardiner

 En ny lykta pryder köket, dimgrå-lila-rosa till sin färg
med en fågel (näktergal?) som dekoration.
 
 
I dag är det en grå dag här på Sockenvägen,
jag hade hoppats på sol så jag ska kunna fortsätta
mend mina måleriprojekt i uterummet :-/
 
Men istället får jag rensa och röja inomhus,
tänker passa på att ta barnens rum då de är
borta (de sover över hos farmor och farfar).
 
När Luran åkte beställde hon nämligen ett
nystädat rum med nya gardiner tills hon
kom hem, för gardinerna som hänger där nu
hade hon minsann haft lääänge sa
hon om himlade med ögonen.
 
Som tur är har jag lite tyg liggandes som jag
hoppas hinna sy en ny kappa av...
 
Dessutom ringde farmor och berättade att
både Bogge och Luran haffat senaste utskicket
från Jotex igår och visat vilka gardiner de ville ha.
 
Bogge tog då mycket riktigt telefonen och
berättade att han ville ha ugglorsina gardiner!
 
(Och känner jag farmor rätt så lär nog
barnen snart ha dessa gardinersina rum)
 
Vad är det med mina ungar och gardiner?!
 
 
 
 För tillfället är nog detta det närmsta jag kommer 
några flyttfåglar, de riktiga dröjer nog ett bra tag till.
 
 
 Själv tycker jag för tillfället att gardinerna är det
minsta problemet i mina fönster, värre är det med
glasen. Oj, oj, oj behovet av fönsterputs är
stort kan jag meddela.
 
Men det får vänta, städning och renbäddning
är det som står överstmåste listan.
 
Så jag spar fönstren, jag menar, man måste
ju ha nått roligt att se fram emot också ;-P
 
Hoppas ni njuter av en lite soligare
lördag än vad jag gör!
 
KRAM
 
 
 
 
 
 



Cissi säger

Puh...dessa fönster, ingen rolig syssla men nu när den härliga solen lyser så blir jag påmind men än är det väl för kallt ;)

2013-04-06 @ 11:45:52
URL: http://cissileandersson.blogg.se
ansepanse säger

här skulle fönstren också behöva tvättas men det väntar vi också med :) jag menar, lite varmare än så här vill jag ha därute innan
vet du vad jag just gjort? jag har skrivit hemtenta hela förmiddagen och just fått ivägskickat den :) du vet i min finska kurs nummer 2, nu ska jag leta efter någon annan kurs som jag vill läsa till hösten :) vet ännu inte vad jag ska satsa på
bamsekramar vännen och en fin lördag till dig <3

2013-04-06 @ 11:46:41
URL: http://kinaguld.blogg.se
Susan säger

Putsa fönster är inget kul...tack och lov är det mannen som sköter det här;)

Här lyser solen nu men det såg inte så hoppfullt ut innan idag.

Kramar

2013-04-06 @ 12:10:15
URL: http://susan.itelit.com
Ljuvligtvitt och busiga gossar säger

Hihi, jättegulligt att dom vill va med på inredningen ju ;)
Förstår att Bogge vill ha ugglor, det är ju så fint! Jysk har fina lakan med ugglor, tipsar :)

Ja mina fönster har också större problem än gardiner, även om jag letar gardiner, de är så skitiga! Gjorde ändå rent för några veckor sen, men fick visst inte bort allt? De ser liksom lite jämnt dimmiga ut :(
Så du får gärna fortsätta här sen :P

Idag ska jag på fotokurs, så nu laddas batteriet och kameran är putsad. Ska bli så kul, längtar som en tok :)
Ha en härlig dag, och hoppas du får lite lugnt mellan allt du planerar :)
KRAMAR <3

Popprinsessan säger

Det var minsann inga låga krav hon lämnade, Luran 😀
Hoppas du hinner med vad du ska idag! Kram, kram!

Linda säger

ja vi har massor med sol... hoppas den hittar dig i morgon.

2013-04-06 @ 15:43:57
URL: http://www.candygirl.nu
carina säger

Ingen sol här heller. Men tycker att det är bra på ett vis, när jag liksom ska sova om dagarna :)
Kramen fina♥

2013-04-06 @ 16:26:10
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Christin säger

Hej Vännen!
Det var nästan tur att vädret var så grått idag därför att Bengt och jag och hundarna har gått fram och tillbaka till den nya masten (där vindparken ska bli) och det är ca 1 mil t.o.r.....
Ps. plantorna växer så det knakar, jag har blommor på några tomatplantor.
Kram!

Svar: Åhhh blommor på tomatplantorna, det får mig att inse att det är hög tid för mig att så purpurvindorna om jag vill driva upp dem själv... Tänkte försöka iaf. Lät dessutom riktigt skönt med er långpromenad, ska ta på mig dubbskorna å ta med valpen på en runda i morgon tror jag bestämt! KRAM KRAM
Therese Bjärstig

2013-04-06 @ 17:24:35
Ing-Britt säger

Hejsan vännen!
Åh tänk om man kunde få göra som Luran och åka bort ett par nätter och hoppas på att komma hem till ett nystädat hem med nya gardiner...vore väl inte helt fel ;). Hoppas du hinner tillfredsställa henne.
Här behöver allt oxå fönstren en rejäl omgång av tvätt men det är som du vet inte riktigt min grej och herr & fru fönsterputsare brukar inte komma förens i början av maj så får blunda för det ett tag ;).
Soffan tror jag blir väldigt vårlig och fin i sin härliga pastellfärg, ska bli kul att se det färdiga resultatet. Ska du ha den i uterummet?
Har idag varit på loppis i Nora där lillasyster bor och fyndade ljusstakar till ett VÄLDIGT bra pris.
Nu ska jag ta och mysa till det lite här hemma för snart ska vi sätta oss i soffan och njuta av lite ost och kex.
Ha en fin kväll, kram Ing-Britt

2013-04-06 @ 18:28:54
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
♥ Carina ♥ säger

Haha, ja fönsterputsningen brukar jag spara så länge det bara går :P
Vad lyxigt att åka bort och sedan komma hem till ett nystädat rum :)
kram

2013-04-06 @ 19:00:38
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Britt säger

Jag väntar på att värmen ska infinna sig,då ska jag börja med mina fönster.Men här har det snöat lite idag,så jag får nog vänta.Men det gör inget för det är så trååååkigt.Håller med Bogge ugglegardinerna var jättefina..Skulle vilja ha påslakarna fast jag är vuxen,fint motiv och härliga färger...Vi får se hur vuxen jag är eller? Ha en fortsatt skön helg.Kram

Svar: Här kom det också rätt tejält med snö, fick skotta ordentliga plogvallar imorse då jag skulle ut med bilen och handla. Och du, ugglor blir man ALDRIG för gammal för, så slå till! KRAM
Therese Bjärstig

2013-04-06 @ 19:37:51
Johanna - Mamma till Leija säger

Skönt att röja lite. Här behövs det med putsas fönster. Får göra det innan Valborg, för då ska jag ha gäster. Ja, bäst att fixa gardiner till barnen så de blir nöjda ;)
Kram

2013-04-06 @ 20:47:04
URL: http://skuggis.wordpress.com
A säger

Tack! Stor kram

2013-04-06 @ 21:25:24
URL: http://motnyalivet.blogg.se
Jennie & FrökenFlis säger

här har vi också en grå dag, kallt och blåsigt har det varit. ¨
så sött att hon beställde ett nystädat rum med nya gardiner tills hon kom hem :) Och ja, här har vi STORT behov att fönsterputs också. våra katter hoppar alltid upp på köksfönstret och krafsar med sina smutsiga tassar på fönstren när dom vill in. du kan ju tänka dig hur dom ser ut :;)

kramar

2013-04-06 @ 21:38:53
URL: http://jenniesays.blogg.se
Znogge säger

De har i alla fall helt klart koll på heminredningen. Vet vad de vill ha och då blir det säkert bra. Oftast i varje fall ;-)

Kram

2013-04-06 @ 21:54:25
URL: http://znogge.wordpress.com/
Lolla säger

Hallon
Gardinerna med ugglor på från Jotex är jättefina så tummen upp för dem.
Här är det långt till våren snöar som bara den.... Har åkt slalom hela dagen,så fina backar.
Kram på er lolla

2013-04-07 @ 00:05:18
URL: http://www.lollashus.blogg.se
Frida - Vita villan säger

Här är minsann alla fönster behov av att putsas.
Jag putsade insidan några gånger under förra året, men några av fönsterna är nog inte putsad på utsidan sen förra ägarna flyttade ut hösten 2010... Barnen tycker det är så roligt att kladda på fönster och våra altandörrar som har glas ner till golvet, även katterna sitter ofta och trycker nosen mot glaset och lämnar märken efter sig så det är väldigt otacksamt att tvätta fönster här. Så jag skjuter nog på det ett tag till. =)
Hade ju även velat haft nya gardiner för länge sen, men de enda jag hittade och ville ha var slutsålda så jag letar vidare utan större resultat.
Kram!

2013-04-08 @ 11:57:29
URL: http://fridsingen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: