Gubbar i kragen

 
 
Här är det bråda dagar,
lite för bråda om ni frågar mig.
 
Artikel som ska revideras, presentationer som
ska färdigställas inför mina konferenser i Uppsala
och Köpenhamn, papper som ska läsas och så
packa det som ska med...
 
För att inte tala om att fixa allt här
hemma så att logistiken flyter på medan
jag är borta (dvs vattna blommor, tvätta
undan berget av tvätt, städa osv.)
 
Det ska bli skönt med en ledig dag i morgon,
då hinner jag kanske varva ner och njuta
med ungarna som jag sedan inte ser
en vecka...
 
 
 
 
 
I år blir det inga kryddväxter i pallkragen annat
än gräslök, då jag istället fått jordgubbsplantor
av min snälla granne tvärs över gatan.
 
Jag planterade dem i söndags, och än lever de.
förhoppningsvis tar de sig och vi får plocka våra
egna jordgubbar, kanske inte i år, men väl nästa år.
 
Nej, åter till jobbet som väntar,
för kl. 11.30 måste jag smita iväg en stund,
Luran har nämligen tid hos tandläkaren,
något jag nästan höll på glömma.
 
KRAM!
 
 
 
 
 
 



Tina säger

Hej hjärtat! Hoppas du får ihop allt innan du ska åka iväg! Ser så mycket fram emot vår date! KRAM

2013-06-05 @ 08:23:28
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
carina säger

Du verkar lite stressad tycker jag??? ta det lugnt och andas mellan varven :)
Kramen♥

2013-06-05 @ 09:58:24
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Miranda säger

Thai fick nog inte sitta där så himla länge. Det var bara fotografen som ville föreviga en Finsk Spets "sätt att vara" alltid vaken och alert. Fin uggla =) Tur att det gick bra då Bus stack. Det är ju så otroligt otäckt då det händer. Inkallningen på Eiko fungerar bättre och bättre, men jag garanterar att den inte finns den gången nåt gott kommer genom näsan ;-) Ha en fin dag!

2013-06-05 @ 10:17:46
URL: http://www.nogg.se/fjellripa
Znogge säger

Det är väldigt bråda dagar hos dig kan jag konstatera. Men en sak i taget och några andetag så betar du säkert av alla måsten.

Kram

2013-06-05 @ 10:22:05
URL: http://znogge.wordpress.com/
ansepanse säger

de där plantorna ser jättebra ut, jag tror nog att det kan bli jordgubbar även i år på dem
håller tummarna för att det går bra hos tandläkaren för Luran och att det kommer att gå bra för dig med ditt arbete och konferenserna
Sv: vi hade också en rätt stor oljetank i källaren när vi köpte det här huset, vi har aldrig eldat med olja så när det gått rätt många år "sågade" J ner oljetanken i bitar och på det viset fick vi upp den från källaren, ett stort jobb förvisso men vad jag minns så gick det rätt snabbt ändå, nu har vi en bastu på den platsen där oljetanken stod, ett stort plus :) faktiskt
bamsigaste kramarna från ett soligt men lite kyligt, jäg tänkte skriva var jag bor :) men härifrån :)
<3

2013-06-05 @ 10:41:08
URL: http://kinaguld.blogg.se
Ing-Britt Rosenback säger

Såå himla gott det kommer bli med skolbarns jordgubbar åt er senare i sommar, för nog tror jag ni åtminstånde kommer få så ni får smaka några :).
Förstår att du känner dig lite stressad nu inför dina resor och att du även tycker det är lite jobbigt att vara ifrån barna så länge. Det har ju inte jag varit ännu och då är ju mina liiite större ;). Fast Eve har ju varit borta när hon var på språkresa men då hade jag Tilda. Annars är det längsta jag varit utan dem de fyra nätterna när jag var till Spanien förra året.
Här har vi en strålande dag med riktig värme idag och de har lovat ännu bättre imorgon.
Jag har oxå börjat fundera lite vad jag ska ha med mig till Stockholm, de har ju lite svårt att bestämma sig för vilket väder det ska bli. Ska bli sååå himla kul att äntligen få träffas.
Ha degigt, kram Ing-Britt

2013-06-05 @ 12:05:13
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
lolla säger

hejsan
Ja herregud vilka bråda tider det är just nu. På skolan kör vi slutspurt nu ska du veta ojoj....massor att hinna med innan skolavslutning nästa vecka, men sen blir det lite lugnare, jag jobbar några veckor till på fritids innan semestern.
Jag tror absolut ni får några gubbar att mumsa på i år redan!!!
Ha det gott kramar kära vän
Lolla

2013-06-05 @ 12:22:18
URL: http://www.lollashus.blogg.se
Hemlängtan säger

Då förstår jag verkligen att det är mycket att göra just nu. Hoppas att alla förberedelserna går bra och att konferensen blir lyckad.

Ha en underbar dag!
KRAM

2013-06-05 @ 13:21:02
URL: http://www.minhemlangtan.com
Johanna -Mamma till Leija säger

Oj, ja, det va verkligen mycket du har att stå i... Så nice med egna plantor & en ledig dag imorgon.
Kram

2013-06-05 @ 21:13:05
URL: http://skuggis.wordpress.com
petra säger

Hej hej. Oj mkt framför dig. Åhh när blir de Köpenhamn? Nära Skåne ju ;-) stor kram

2013-06-06 @ 06:50:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: