Nästan en rutin

 
 
 Äntligen har jag återerövrat löpglädjen!
 
För mig handlar allt om rutiner och att få
ett flyt utan avbrott.
 
Således gav jag mig ut i morse trots
lätt duggregn.
 
Och oj så ljuvligt det var, nu nuddar jag
vid den religiösa upplevelsen.
 
Luften var som balsam i lungorna,
dofterna från sjön, den fuktiga skogen
och stigen som framkallar en skön
känsla i kroppen.
 
Dessutom var allt så trollskt och vackert
då det låg en lätt dimma över sjön.
 
Jag kom på mig själv med att le där
jag sprang, och vara tacksam över att
jag tog mig ut och fick denna stund
för kropp och själ.
 
Men som ni förstår, kan man
le medan man springer så har man
 inget vidare tempolöpningen ;-P
 
under semestern får jag försöka
fila på detta. Det vore kanske bra om jag
åter igen stöter ihop med de renar som sist
slog följe med mig då jag sprang
vår grusväg vid stugan...
 
Jag tackar gudarna att ingen filmade
och lade upp den sekvensen på youtube!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



fia säger

Härligt att det är så du ser på din löp tur . Själv skulle jag ha stupat. tycker att det är dock så skönt att ta en promenad i lätt regn . Så dagens eloge tycker jag ska gå till dig .
kram.

2013-06-28 @ 09:27:01
URL: http://fiasdrommar.blogg.se
Christin säger

Så glad jag blev när jag läste det du skrivit, både för att du fick uppleva D E N känslan men också därför att jag tyckte att du såg så himla lessen ut på bilden.... Och då hinner man ju tänka en del om vad orsaken kan vara till det.

Kramar!!

Svar: Jasså du tyckte jag såg ledsen ut, var kanske därför det ännu inte var semester, nu sitter jag iaf med ett stort leende, dricker kaffe å goffar tårta. Semester - LJUVLIGT! :-D Sommarkramar!!!
Therese Bjärstig

2013-06-28 @ 09:32:41
Znogge säger

Att hitta glädjen i aktiviteten är nog det viktigaste sedan får man arbeta med detaljerna. Men du är på helt rätt spår!

Kram

2013-06-28 @ 09:39:04
URL: http://znogge.wordpress.com/
Josefin säger

Vilket snyggt linne du har. Och vad härligt det lät när du var ute och sprang :)
Haha blev du inte rädd för renarna?

Ha en fin helg.

Kramar

Svar: Hm... låt säga att vi blev rädda för varandra när vi sprang ihop bakom en krök, men sedan tyckte de att jag var en konstig prick å började intresserat lufsa efter, då fick jag hojta till och lägga in en högre växel ;-P NU har jag SEMESTER!!!! KRAM och trevlig helg!
Therese Bjärstig

2013-06-28 @ 10:05:50
Linda/Candygirl säger

haha.. måste det gå fort när man springer då? Jag tycker det är viktigast att det känns skönt, att man mår bra (och att man förbränner alla godsaker man stoppar i sig - men springer man långsammare tar det ju längre tid och då kanske man förbränner lite mer... haha)

Här var det allt annat än frisk skön luft att jogga i. Tung åskdito som gjorde att jag bara orkade ta halva andetag. Men tjurig som jag är tog jag mig ändå 6,5 km - med det var ovanligt tungt, just på grund av luften.

2013-06-28 @ 10:06:56
URL: http://www.candygirl.nu
Emma säger

Va duktig du är som tar dig ut. Här har det gått jävligt segt sen vårruset. Så ikväll ska jag ut på första löprundan på typ 3 veckor. Hoppas ni får en trevlig helg och semester. Kram

2013-06-28 @ 10:26:49
URL: http://emmaochviktor.wordpress.com
ansepanse säger

jag log stort när jag läste det där om renarna :) jo, det hade varit roligt att få se :)
jag njöt också imorse, jag gick en fin promenad med vovvarna, mycket tidigare än jag brukar ens vara uppe
nu väntar vi på bilder på Luran och Bogge på avslutning i förskolan :)
önskar dig en fin dag vännen
kramen <3

2013-06-28 @ 10:42:28
URL: http://kinaguld.blogg.se
Jenni säger

Hejja dig vad du är duktig!
Jag är inte frisk än men jag ahr ju 7 veckor under semestern att toppa formen, då jäklar ;)

Nu har jag nedräkning...nån timma kvar bara och sedan ska jag jubla :)

ha en toppenhelg!
KRAM

2013-06-28 @ 11:27:31
URL: http://sananaolillebror.blogg.se
Emma säger

Var med och tävla om att bli Veckans Belieber, alla som är med får en länkning i ett inlägg. http://thebeliebers.blogg.se/2013/june/tavling-veckans-belieber.html#comment

ansepanse säger

Sv: åh tack snälla vännen <3 nu fick jag tårar i ögonen, det hade jag SÅ gärna gjort, verkligen SÅ gärna <3
bamsekramen <3 <3

2013-06-28 @ 11:45:45
URL: http://kinaguld.blogg.se
::Ulle:: säger

Det låter ljuvligt!! :)

2013-06-28 @ 12:58:23
URL: http://julam.nu
Marie Nilsson säger

Satt och googlade lite på bonader. Skulle vilja ha en gammaldags broderad sån i mitt kök. Hittade en med texten :"när jag ser en leende joggare ska jag överväga saken". :-) /Marie

Svar: Ha ha vilken klockren bonad! För jag måste medge att det var första gången jag log medan jag sprang å det berodde nog mer på omgivningen än själva aktiviteten i sig ;-P Nu har jag semester, så ikväll blir det gomaten och ett glas rött! Trevlig helg! KRAM
Therese Bjärstig

2013-06-28 @ 13:15:37
Åsa säger

Något leende på läpparna hade jag knappast när jag var ute med Bullen, kvavt, massa mygg å sedan regn, inget attdirekt jubla åt.
Rutiner är viktiga, speciellt när det gäller saker man inte direkt tycker är skoj, gör man det tillräckligt ofta blir det en del av livet.
Jag skriver ju en blogg i KBT syfte, som min sjukgymnast & kbt-människa läser/har som underlag när vi träffas, eftersom jag skriver vad aktivitet jag gjort känns det ju tvunget att utföra det planerade... nödvändigt för att jag ska genomföra det jag borde göra för min hälsa.
Husvagn åker vi ut med den 11juli kommer då hem senast 16 juli eftersom det då strax är marknad och vi får huset fullt.
Sedan blir det väl mer husvagns åkande efter 24 juli.
Tårta låter som bra avslutning på vårterminen å en fin början på sommar/semester ledigt.
Kram

2013-06-28 @ 13:31:34
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
carina säger

Härligt att vara ut och röra på sig :)
Men för tillfället är jag lite lat.
Kramen♥

2013-06-28 @ 13:58:30
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Petra säger

Hej hej!
UNDERBART kära du!!!
Så kul att du funnit löparglädjen igen!
Jag har precis hittat tebax till spåret. LYCKA!!
STor varm kram fina du!!

2013-06-28 @ 18:13:34
URL: http://zupermamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: